اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سالروز گرامیداشت مقام پزشک؛

پزشکان شاغل در بهزیستی انگیزه مادی ندارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: انگیزه‌ خدمت پزشکان در سازمان بهزیستی، نه مادی بلکه معنوی است.

پزشکان شاغل در بهزیستی انگیزه مادی ندارند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی، تهمینه شکیب در دیدار با اعضای جامعه‌ پزشکان شاغل در این نهاد اظهار داشت: انگیزه خدمت پزشکان در سازمان بهزیستی، نه مادی بلکه معنوی است چون حقوق و مزایای این قشر فرهیخته در بهزیستی، بسیار کمتر از افراد مشابه در سایر سازمان‌های دولتی است.
شکیب گفت: کارکردن در بهزیستی، به نیت خدمت انجام میشود و حاصل آن نه امتیازات مادی، بلکه رضایت قلبی و روانی است.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: از نظر علمی نیز ثابت شده کسانی که از کارکردن خود، رضایت قلبی و روانی دارند هم زندگی شخصی موفق‌تری دارند هم در جامعه، موفق‌تر از سایرین ظاهر میشوند چون اساساً هدف زندگی انسان، مادی نیست.
وی اظهار داشت: طبق تعالیم اسلام، زندگی یک امر نسبی است که برای آزمایش انسان در دسترس وی قرار گرفته و اگر این تعالیم را نادیده بگیریم و خود را با چالش‌های مادی زندگی درگیر نماییم همیشه غمگین هستیم و از خودمان به عنوان یک انسان، یادمان میرود.
وی با بیان اینکه مشکلات پزشکان شاغل در بهزیستی، نسبت به همکاران‌شان در سایر دستگاه‌ها بیشتر است، تأکید کرد: البته بهزیستی تلاش میکند وضعیت مادی همکاران پزشک، دست کم مانند سایر نهادها باشد اما نبودن وضعیت مطلوب مادی، هرگز انگیزه خدمتی همکاران پزشک ما را کاهش نمیدهد.
شکیب ضمن تأکید بر استفاده بیشتر از ایام ماه مبارک رمضان برای تقویت روحیه‌ی خدمت به همنوعان گفت: اگر چه دیدگاه‌های عمومی نسبت به قشر پزشکان، این گروه را بر خلاف واقعیت، مرفه میداند اما مسئولان، مدیران و بسیاری از مردم به خوبی میدانند که پزشکان شاغل در بخش دولتی، مانند سایر کارمندان دولت، زندگی زاهدانه و ساده‌ای دارند.
در این دیدار، اعضای جامعه‌ پزشکان شاغل در بهزیستی، درباره وضعیت کاری، مسائل موجود در مسیر شغلی پزشکان شاغل در بهزیستی و موانع فعالیت علمی و پژوهشی خود مطالبی را عنوان کردند.
آنها همچنین از توجه مدیرکل بهزیستی طی چند سال گذشته به تمام گروه‌های تخصصی کارمندان این سازمان بویژه پزشکان و اهمیت دادن به تلاش‌های این گروه، قدردانی کردند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول