اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دولت صورت گرفت؛

راه‌اندازی مرکز تحقیقات مغز و اعصاب کرمان

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته دولت مرکز تحقیقات مغز و اعصاب بیمارستان شفای کرمان راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی مرکز تحقیقات مغز و اعصاب کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان در حاشیه آغاز به کار مرکز تحقیقات مغز و اعصاب بیمارستان شفای کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مراکز تحقیقاتی با مصوبه شورای گسترش دانشگاه‌ها تاسیس می‌شود.
عبدالرضا صباحی ابراز داشت: مراکز تحقیقاتی فرصت مناسبی برای گردهمایی محققان رشته‌های مختلف است تا تحقیقات جامعی را شکل دهند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمان جزو دانشگاه‌های تیپ یک و هشت دانشگاه برتر کشور است، تصریح کرد: این دانشگاه باید 20 مرکز تحقیقاتی موضوع محور را تا پایان سال 94 راه‌اندازی کند.
صباحی از دریافت مجوز 13 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان خبر داد و بیان داشت: تاکنون 10 مرکز تحقیقاتی در این دانشگاه راه‌اندازی شده است.
وی با بیان اینکه راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی در قالب برنامه‌ و در راستای سند چشم‌انداز 20 ساله است، اذعان داشت: ‌دانشگاه علوم پزشکی کرمان در زمینه راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی پیشگام است.
صباحی تصریح کرد: الزام ادامه فعالیت مراکز تحقیقاتی استمرار در تولیدات علمی است.
وی بیان داشت: دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان در رشته‌های تخصصی مغز و اعصاب شامل روانپزشکی، جراحی و نورولوژی دستیار تخصصی تربیت می‌کند و این دانشگاه در این رشته‌ها بیش از 20 متخصص هیئت علمی دارد.
صباحی به راه‌اندازی نخستین مرکز پایه علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سال 76 اشاره و بیان داشت: مراکز تحقیقاتی این دانشگاه عملکرد مناسبی دارند.
وی از وجود یک ‌هزار و 400 تخت در مراکز درمانی استان کرمان خبر داد و افزود: با کمبود تخت در این خطه مواجه هستیم.
صباحی ابراز داشت: بر خلاف تحریم‌های اقتصادی و محدودیت‌های مالی استان کرمان در زمینه تجهیزات پزشکی مغز و اعصاب دارای شرایط مطلوبی است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول