اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تحقیقات علوم پزشکی کرمان:

پژوهشکده مغز و اعصاب در کرمان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با ایجاد سومین مرکز تحقیقاتی مغز و اعصاب در کرمان زمینه راه‌اندازی پژوهشکده مغز و اعصاب در این استان فراهم می‌شود.

پژوهشکده مغز و اعصاب در کرمان راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضا ملک‌پور در حاشیه آغاز به کار مرکز تحقیقات مغز و اعصاب بیمارستان شفای کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون دو مرکز تحقیقاتی مغز و اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی کرمان راه‌اندازی شده است.
وی به راه‌اندازی نخستین مرکز پایه علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سال 76 اشاره و بیان داشت: مراکز تحقیقاتی کرمان عملکرد مناسبی داشته‌اند.
ملک‌پور با بیان اینکه در 18 ماه گذشته هشت مرکز تحقیقاتی به مراکز دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزوده شده است، ابراز داشت: سه مرکز دیگر نیز مجوز تاسیس را دریافت کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه نگاه مسئولان داشنگاه علوم پزشکی به راه‌اندازی پژوهشکده مغز و اعصاب در کرمان است، افزود: برای راه‌اندازی این پژوهشکده به فعالیت سه مرکز تحقیقاتی در این زمینه نیاز است.
ملک‌پور خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان کرمان راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی در زمینه‌های اورژانس، اعتیاد، درد، تروما، گوارش و کبد و قلب و عروق در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی کرمان قرار دارد.‌
وی تصریح کرد: در صورتی که مرکز تحقیقاتی اعتیاد و یا درد در دانشگاه علوم پزشکی کرمان راه‌اندازی شود، زمینه برای احداث پژوهشکده مغز و اعصاب کرمان فراهم می‌شود.
ملک‌پور اذعان داشت: مراکز تحقیقاتی دارای پنج عضو دارای رتبه‌های ویژه عملی هستند.
وی با بیان اینکه برای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی هیچ محدودیت مالی وجود ندارد، ابراز داشت: در سال نخست فعالیت مراکز تحقیقاتی 20 میلیون تومان از سوی دانشگاه و در سال‌های بعد فعالیت 40 میلیون تومان از محل اعتبارات وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این مجموعه‌ها اختصاص داده می‌شود.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول