اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت؛

کمک 350 میلیون ریالی کارکنان سپاه به مردم سومالی

خبرگزاری فارس: معاون بسیج مساجد و محلات سپاه چهارمحال و بختیاری گفت: کارکنان سپاه این استان 350 میلیون ریال به مردم سومالی کمک کردند.

کمک 350 میلیون ریالی کارکنان سپاه به مردم سومالی
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مسلم علیبیگی ‌در جمع کارکنان ستاد سپاه این استان اظهار داشت: کمک به محرومان سیره علوی است که ما باید با تأسی از ائمه اطهار(ع)‌ و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری در حد توان به مردم مسلمان و قحطیزده سومالی کمک کنیم.
وی با اشاره به حدیثی از امام حسن مجتبی(ع)، افزود: کریم اهل بیت(ع) در مسئله اکرام و اطعام نیازمندان پیشگام بودند و پیروان راستین خویش را نیز به این امر خیر دعوت میکردند.
علی‌بیگی ادامه داد: علاوه بر تکلیف شرعی که نبی مکرم اسلام(ص) ما را به آن سفارش کرده، وظیفه انسانی نیز حکم میکند به کمک مسلمانان نیازمند در کشور قحطیزده سومالی بشتابیم.
معاون بسیج مساجد و محلات سپاه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: برهمین اساس پایگاه‌های مقاومت چهارمحال بختیاری آماده دریافت و ارسال کمکهای نقدی مردم استان به مردم قحطیزده سومالی است.
علی بیگی ادامه داد: همچنین شماره حساب 284000 موسسه مالی و اعتباری مهر آماده دریافت کمکهای نقدی مردم این استان برای کمک به مردم سومالی است.
وی خواستار مشارکت مردم در راستای کمک به مردم قحطی‎زده سومالی شد و افزود: در چنین شرایطی کمک به قحطی زدگان سومالی وظیفه‌‌ای همگانی است که باید به این موضوع مهم توجه شود.
علی بیگی ادامه داد : اکنون در کشور سومالی بزرگ‌ترین فاجعه انسانی رخ داده، این فاجعه دردناک در طول تاریخ بشریت بیسابقه بوده است در حالی که کشورهای ثروتمند جهان و سازمان‌های امدادی نسبت به این فاجعه بی تفاوت هستند.
وی گفت: در برابر این فاجعه انسانی همه باید احساس مسئولیت کنیم و سفارشات مقام معظم رهبری را در امداد و کمکرسانی به مردم سومالی جدی بگیریم.
معاون بسیج مساجد و محلات سپاه چهارمحال و بختیاری در ادامه به اهمیت دهه پایانی ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: بعضی از اولیا و بزرگان دین، دهه آخر ماه ضیافت الهی را در مسجد معتکف میشدند تا شب قدر را درک کنند.
علی‌بیگی همچنین با اشاره به جایگاه مسجد در اسلام، گفت: مسجد در اسلام از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای به‌عنوان محور و کانون وحدت مسلمین برخوردار است.
وی گفت: برنامه‌ریزی و تلاش شبانه‌روزی برای جذب جوانان و نوجوانان و پرورش نیروی متعهد وظیفه بسیجیان و هیئت امنای مساجد است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول