اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زند در گفت‌وگو با فارس:

بهترین بهره اوقات فراغت استعدادیابی است

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد طرح اوقات فراغت اداره کل تربیت بدنی استان قم گفت: نگاه ما به اوقات فراغت تنها پر کردن زمان نیست بلکه استفاده از آن به عنوان بهترین فرصت برای استعدادیابی در رشته‌های مختلف به منظور پیشرفت ورزش قهرمانی است.

بهترین بهره اوقات فراغت استعدادیابی است
اسماعیل زند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار داشت: یکی از امید‌های دستگاه ورزش در تمام نقاط کشور این است که ورزش در سبد زندگی مردم قرار بگیرد که برای تحقق این آرمان راهی طولانی را در پیش داریم بنابر این باید از فرصت بزرگ و ارزشمندی همچون اوقات فراغت به خوبی استفاده کنیم.
وی همچنین با بیان اینکه با اجرای صحیح برنامه‌های طرح اوقات فراغت از طریق دانش‌آموزان می‌توان در زمینه رشد ورزش همگانی نیز گام برداشت، خاطرنشان کرد: برای اینکه این اتفاق بزرگ محقق شود، همه دستگاه‌ها باید با هم فعال باشند.
دبیر ستاد طرح اوقات فراغت اداره کل تربیت بدنی استان قم تصریح کرد: در واقع باید به این نکته توجه داشت که ورزش همگانی، همان استعدادیابی است که جاده‌ای برای رسیدن به ورزش قهرمانی و کسب افتخار در میادین بزرگ ورزشی است.
وی یادآور شد: اگر ورزش همگانی و موضوع مهمی به نام استعدادیابی به عنوان یک اصل مورد توجه قرار بگیرد، آن وقت می‌توانیم سریعتر و هدفمندتر به پیشرفت در ورزش قهرمانی دست یابیم، هدف مهمی که می‌تواند در گام نخست استان و در گام بعدی کشور را بلندآوازه کند.
زند تاکید کرد: تمام مجموعه‌های موفق اعم از فدراسیون‌ها و زیرمجموعه آنها یعنی هیئت‌های ورزشی، باید مهم‌ترین اصل را اصل استعدادیابی قرار داده و با پیدا کردن نیروهای مدنظر به موفقیت‌های مورد نظر در ورزش دست یابند.
وی که از کارشناسان ورزشی اداره کل تربیت بدنی استان قم نیز محسوب می‌شود، ادامه داد: استعدادیابی در رشته‌های مختلف فرق دارد و می‌تواند از سه سالگی هم آغاز شود زیرا ابتدا ورزش برای کودکان به عنوان تفریح مطرح است که با توجه به این شیوه می‌تواند حرکت رو به جلو را آغاز کند و در نهایت آن فرد برای مراحل بعدی و پیشرفت در ورزش آماده شود.
دبیر ستاد طرح اوقات فراغت اداره کل تربیت بدنی استان قم تصریح کرد: در تمام برنامه‌های طرح اوقات فراغت با دانش‌آموزانی با این شرایط سنی سر و کار داریم و در صورت اجرای مطلوب استعدادیابی، می‌توان از بین آنها ورزشکاران موفقی در آینده شناسایی کرد.
وی ابراز داشت: در واقع در یک پروسه میان‌مدت و بلندمدت، رشته‌هایی که می‌توانند در مسابقات قهرمانی جهان و المپیک مدال‌آور باشند با برنامه‌های مستمر زمینه را برای پیدا کردن استعدادها فراهم می‌کنند و با رشد و تربیت صحیح استعدادها باعث شکوفایی آنها می‌شوند.
زند اضافه کرد: قهرمانان ورزشی باید مانند نمادهای موفق همیشه مقابل چشم جوانان قرار داده شود تا آنها با تکیه بر این قهرمانان راه موفقیت را در پیش بگیرند، بنابر این قطعا موفقیت‌های بزرگ یک روزه به دست نخواهد آمد و زمینه آن همین اجرای صحیح برنامه‌های اوقات فراغت است.
انتهای پیام/ک20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول