اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

نرخ بیکاری در اردبیل 14.02 درصد است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت:‌ نرخ بیکاری در استان اردبیل با توجه به میانگین چهار فصل حدود 14.02 درصد است.

نرخ بیکاری در اردبیل 14.02 درصد است
سید حسین صابری در حاشیه افتتاح طرح‌های عمرانی اقتصادی شهر اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با توجه به فرصت‌هایی که در استان وجود دارد و انگیزه کار بالا در نیروی انسانی، در یک فرصت زمانی دو سه ساله می‌توان این نرخ را کاهش داد.
وی بیان داشت: هر چند اعلام این نرخ و بیان آن برای ما مطلوب نیست اما باید تلاش کنیم با ایجاد واحدهای تولیدی، صنعتی و اشتغال‌آفرین پایدار نرخ بیکاری در استان را تک رقمی کرده و به حداقل ممکن کاهش دهیم.
استاندار اردبیل با یادآوری اینکه توسعه صنعتی اردبیل متناسب با استعداد‌ها و فرصت‌هایی که در این استان وجود دارد رشد قابل قبول و رضایت‌بخشی ندارد بیان داشت: ‌در فرصت محدودی که از استان شدن اردبیل می‌گذرد از جهاتی این استان هنوز به قابلیت‌ها و توانمندی‌های مورد نظر دست نیافته که بیشتر این کمبود‌ها و کسری‌ها مربوط به تامین زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف است.
وی ادامه داد: ‌با همراهی خوب مسئولان و تلاش دولت خدمتگزار آرام آرام بستر و زیرساخت‌های ترقی این استان در حال فراهم شدن است تا با استقبال کار‌آفرینان و صنعتگران آینده این استان شایسته و متعالی رقم بخورد.
صابری با یادآوری اینکه در هفته دولت امسال 280 پروژه عمرانی، تولیدی، خدماتی و اقتصادی به بهره‌بردرای می رسد، افزود: ‌ارزش طرح‌های افتتاح شده بیش از 110 میلیارد تومان است که با بهره‌برداری از آنها زمینه اشتغال تعدادی از بیکاران نیز فراهم می‌شود.
وی گفت: در نخستین روز هفته دولت کارها و فعالیت‌ها را با عهد و میثاقی دوباره با شهدا در تداوم راه آنها آغاز کردیم و با بهره‌برداری از یادمان شهید گمنام میر‌اشرف در اردبیل بیش از پنج طرح آموزشی،‌ ورزشی فرهنگی تولیدی و صنعتی نیز به همین مناسبت در مرکز استان به بهره‌برداری رسید.
استاندار اردبیل گفت:‌ 70 درصد پروژه‌های افتتاح شده، عمرانی و دولتی هستند که در عرصه بهداشت و درمان، تربیت بدنی، آموزش و پرورش  و جهاد کشاورزی آماده افتتاح در این ایام بودند.
صابری اضافه کرد: ‌بخش دیگری از این پروژه‌ها تولیدی و اقتصادی هستند که هر چند به طور رقیق میزان اشتغال آنها را محاسبه نکردیم اما در مجموع بیش از 500 شغل پایدار در این مجموعه افتتاح‌ها مهیا شده است تا جوانان با ورود به این عرصه‌ها کار و فعالیت خود را انجام دهند.
وی در ادامه سخنان خود به مشکلات طرح‌های راکد و نیمه فعال تولیدی و صنعتی اشاره کرد و گفت: نیمی از وقت خود را صرف اشتغال، کار‌آفرینی و رسیدگی به واحدهای صنعتی راکد و نیمه راکد کردیم تا با فعال کردن آنها بتوانیم سرمایه‌گذاری در استان را تقویت کنیم.
رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان داشت: در یک سال گذشته تلاش شد برخی از این واحد‌ها با رفع مشکلات جذب تسهیلات، اختصاص اعتبارات سرمایه در گردش و رفع موانع قانونی دوباره فعال شده و وارد چرخه تولید شود.
وی گفت: اغلب این واحدها که با سرمایه‌گذاری کلان به ثمر نشسته‌اند به دلیل برخی مشکلات سال‌هاست که به حالت راکد یا نیمه تعطیل درآمده‌اند که با توجه به سیاست دولت در فعال کردن این واحدها و حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ما نیز با رایزنی‌های مستمر و پیگیری‌های مداوم سعی کردیم هم در جذب اعتبارات و هم رفع موانع اداری و برخی ضعف‌ها  به این واحدها کمک کنیم تا افعال شده و وارد چرخه تولید شوند.
استاندار اردبیل اظهار داشت: ‌با فعال شدن این واحد‌های صنعتی اشتغال و تولید و اقتصاد استان رونق می‌گیرد و علاوه بر پویایی چرخه تولید و مصرف، بر ارزش افزوده سرمایه‌ها در استان افزوده می‌شود.
استاندار اردبیل در مورد پیگیری و تحقق مصوبات سفر سوم رئیس جمهور نیز گفت: ‌قرار است اوایل هفته آینده در این زمینه به جمع‌بندی نهایی برسیم و به طور صریح هفته آینده به این پرسش پاسخ خواهم داد.
این مسئول در پایان ابراز داشت: ‌با توجه به اینکه در نیمه دوم سال گذشته سفر رئیس جمهور به استان انجام شده و باید عملیاتی شدن مصوبات سفر در بودجه امسال لحاظ شده باشد، در یک جمع‌بندی هفته آینده اعلام خواهیم کرد که وضعیت مصوبات و پیگیری‌ها و اجرای آنها در چه شرایط و وضعیتی قرار دارد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول