اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد استان قم خبر داد:

جمع‌آوری یک میلیارد تومان زکات در استان قم

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان قم گفت: در سال جاری یک میلیارد تومان زکات در استان قم جمع‌آوری شده است.

جمع‌آوری یک میلیارد تومان زکات در استان قم
افشین پایانیفر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه زکات یکی از واجبات دینی است که باید به صورت متمرکز در جامعه اسلامی اجرا شود، تصریح کرد: در خصوص اهمیت زکات در برخی روایات سفارش‌های فراوانی شده است که آن را یکی از ارکان اصلی در حکومت یک کشور ذکر کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 300 میلیون تومان زکات واجب و مستحب در استان قم جمع‌آوری شده است، گفت: در سال گذشته با مشارکت مردم 300 میلیون تومان زکات در استان جمع‌آوری شد که از این مبلغ 24 میلیون تومان برای رفع مشکل فقرا و محرومین در زمینه ساختمان‌سازی هزینه شده است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز یک میلیارد تومان زکات در استان قم جمع‌آوری شده است.
پایانیفر تصریح کرد: طی جلساتی با حضور استاندار قم، مقرر شد به هر میزان که مردم نیکوکار در بحث زکات مشارکت داشته باشند استانداری قم نیز معادل همان مبلغ را به کمیته امداد استان پرداخت کند.
وی ابراز داشت: ستاد زکات استان قم با مسئولیت حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم و با همکاری کمیته امداد به عنوان دبیر اجرایی و سایر نهادها از جمله صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و ... تشکیل شده است.
وی گفت: بحث زکات تا سال‌های قبل منحصر به زکات واجب بود که از سال گذشته بعد از استفتا از مقام معظم رهبری به بحث زکات مستحب نیز توجه شد.
پایانیفر کمیته امداد امام خمینی (ره) را به عنوان بازوی اجرایی ستاد زکات ذکر کرد و افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری نظارت بر هزینه‌کرد زکات بر عهده کمیته امداد است.
وی با اشاره به آغاز تبلیغات در امر زکات‌های مستحبی از سال گذشته خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای هر گروه و قشر خاصی برنامه معینی برای دریافت زکات اجرا شد.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم بیان داشت: بحث زکات مستحبی از درختان مثمر برای نخستین بار در سطح استان اجرایی و طرح به عنوان شجره طیبه نامگذاری شد.
پایانیفر ابراز داشت: در این طرح باغدار درآمد حاصل از یک یا چند درخت را به نفع کار مورد نظر خود که میتواند کمک به فقرا، کارهای عمرانی و ... باشد، صرف می‌کند.
وی اذعان داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان درآمد حاصله را مطابق با نیت باغدار و اهداف مورد نظر وی صرف خواهد کرد.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم یادآور شد: در دو بخش کهک و خلجستان که درختان مثمر بیشتری وجود دارد، این کار را عملی کرده و نتایج خوبی به دست آورده‌ایم.
انتهای پیام/ک20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول