اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی:

روحانیان محیط دینی در جامعه ایجاد کنند

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: روحانیت باید با استفاده از قدرت و جایگاه خود یک محیط دینی در جامعه ایجاد کنند تا افراد شرور حذف شوند.

روحانیان محیط دینی در جامعه ایجاد کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد موسوی در همایش استفاده از ظرفیت روحانیت و ائمه جماعت مساجد اهل سنت اظهار داشت: روحانیت نباید کوچکترین روزنه‌ای برای فعالیت ناباب‌ها بگذارند چون دود حرکت آنها به چشم مومنان و خانواده‌هایشان میرود.
وی افزود: پیشگیری همان امر به معروف و نهی از منکر است و افرادی که میخواهند در این وادی وارد بشوند خودشان باید مسلح به علمی باشند که بتوانند این وظیفه را به خوبی انجام بدهند و چه کسی بهتر از روحانیت.
رئیس شورای قضایی استان آذربایجان غربی در ادامه اظهار داشت: باید در مقابل بیدین‌ها و شرارت‌ها ایستاد و یک جامعه امن را ایجاد کرد و در ارتباط با این مسئله هم مسئولان و هم روحانیان بیشترین نقش را دارند و هر مسئولی میتواند در اداره تحت امر خود مسائل دینی را حاکم و یک محیط معنوی و روحانی را ایجاد کند.
موسوی ادامه داد: از روحانیت نیز تقاضا دارم که کمک کنند تا یک محدوده دینی ایجاد کنیم. 
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: بحث پیشگیری از وقوع جرم بسیار مهم و با اهمیت است.
وی افزود: بعد از تاسیس ‏معاونت پیشگیری از وقوع جرم که در حقیقت در پاسخ به یکی از ماموریت‌های ذاتی قوه قضائیه ‏تشکیل شده است عمده وقت ما در سال گذشته صرف شناخت دقیق و جامع موضوع شده است.
وی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما در این زمینه در گذشته در عرصه عمل کار چندانی صورت نپذیرفته و در ‏عرصه نظری نیز با فقر کار پژوهشی بومی منطبق بر ارزش‌های دینی و ملی خودمان روبه‌رو بوده‌ایم.
به گفته این مسئول فضای خوبی برای همکاری در راستای پیشگیری از وقوع ‏جرم بین دستگاه‌های اجرایی و قضایی استان حاکم است‏.
وی با تاکید بر وحدت و همدلی و مشارکت همه دستگاه‌ها در سطح استان گفت: ‏باید با وحدت و هوشیاری در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنیم و نقشه‌های استکبار جهانی را ‏در ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران نقش بر آب کنیم.‏
این مقام مسئول ادامه داد: پلیس و دادسرا به تنهایی توانایی کاهش و جلوگیری از جرم را ندارند مگر اینکه خود مردم و خانواده‌ها همکاری کنند و در این بین روحانیت است که با جایگاه ویژه خود و نفوذی که در بین اقشار مختلف مردم دارد میتواند وارد عمل شود و با ارشادات خود جامعه را به سمت ساحل امن هدایت کند.
انتهای پیام/ک20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول