اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات و مراکز فرهنگی بنیاد شهید خبر داد:

فعالیت 1200 حسینیه شهدا در کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات و مراکز فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تاکنون نسبت به تشکیل هزار و 200 حسینیه شهدا در کشور اقدام شده است.

فعالیت 1200 حسینیه شهدا در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، اسکندر یارنسب چهارشنبه شب در گردهمایی متولیان حسینیه‌های شهدای استان قم که در گلزار شهدای سوم خرداد قم برگزار شد، با بیان اینکه حسینیه‌های شهدا پایگاه‌هایی مردمی است، تصریح کرد: از ابتدا تشکیل حسینیه‌های شهدا توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران نبوده است و این فعالیت توسط خود خانواده‌های شاهد در کشور انجام شده بود.
وی با تاکید بر اینکه در این پایگاه مردمی حداکثر کاری که بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌تواند انجام دهد سازماندهی و پشتیبانی است، اذعان داشت: نقش اصلی تشکیل حسینیه‌های شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را خود خانواده‌های معظم شهدا دارند.
مدیرکل تبلیغات و مراکز فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه خانواده‌های شاهد باید همچون حضرت زینب (س) بتوانند تمام پیام شهادت را به ‌گوش جهانیان برسانند، افزود: در حادثه عاشورا روشنگری‌های حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) موجب باقی ماندن مذهب تشیع و دین اسلام شد و مبلغین آن کسانی بودند که خود بیشترین نقش را در این واقعه داشتند و توانستند آن پیام را منتشرکنند و قطعا بهترین گزینه هم برای ترویج این فرهنگ خود خانواده‌های شهدا هستند.
یارنسب با بیان اینکه در سطح کشور حدود یک هزار و 200 حسینیه شهدا فعال بوده و نقش مهمی را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بر عهده دارند، اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران امسال برای برگزاری بزرگ‌ترین گردهمایی حسینیه‌های شهدای کشور برنامه‌ریزی کرده است که یکی از اهداف برگزاری این گردهمایی تبادل تجربیات بین متولیان حسینیه‌ها است.
وی با تاکید بر اینکه در حوزه تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت متاسفانه با کسری بودجه مواجه هستیم، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران نتوانسته است نقش خود را همگام با خانواده معظم شهدا در راستای ترویج فرهنگ و ارزش‌های شهادت ایفا کند.
مدیرکل تبلیغات و مراکز فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به متولیان حسینیه‌های شهدا عنوان کرد: قول می‌دهیم برای نخستین بار در استان قم در تولید محصولات فرهنگی با حسینیه‌های شهدا همکاری داشته باشیم.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد گلزار شهدای سوم خرداد به قرارگاه فرهنگی تبدیل شده و از ظرفیت بالفعل و بالقوه آن استفاده شود.
انتهای پیام/ک20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول