اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهبندان:

دفاع مقدس هنوز فصل‌های ناشناخته‌ای دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهبندان گفت: امروزه فرهنگ دفاع مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران الگویی برای خیزش‌های اسلامی ملت‌های مظلوم خاورمیانه به شمار می‌رود اما هنوز فصل‌های ناشناخته‌ای دارد.

دفاع مقدس هنوز فصل‌های ناشناخته‌ای دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی خزاعی در جلسه کمیته برنامه‌ریزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس شهرستان نهبندان اظهار داشت: در قرآن کریم و روایات اسلامی بر بزرگداشت ایام الله‌ها تاکید و سفارش فراوان شده است.
وی ادامه داد: از طرف خداوند بر پیامبر(ص) وحی می‌شد که این پیامبر روزهای تاریخ‌ساز و سرنوشت‌ساز را برای مردم یادآوری و بازگو کن.
امام جمعه نهبندان با اشاره به اینکه همانطور که گرامیداشت ایام‌الله عاشورا سبب زنده ماندن فرهنگ و قیام کربلا شده است، تصریح کرد: بزرگداشت یاد و نام شهیدان و هفته دفاع مقدس نیز در تبیین فرهنگ‌های اسلامی از قبیل ایثار، شهادت‌طلبی و مقاومت موثر است.
خزاعی یادآور شد: با بزرگداشت هفته دفاع مقدس می‌توانیم آن خلوص نیت‌ها، ولایت‌مداری، شهامت‌، جانباز‌ی‌های رزمندگان و مردان خدا را در جامعه به ویژه برای نسل سوم و چهارم انقلاب نهادینه سازیم.
وی با تاکید بر آنکه باید برنامه‌ریزی مدون و خوبی برای گرامیداشت این هفته توسط مسئولان صورت گیرد، افزود: حال هوای معنوی دوران جنگ و دفاع مقدس باید در سطح جامعه پدیدار شود و این مهم می‌تواند جوانان را از شر توطئه‌های دشمنان و تهاجمات فرهنگی در امان دارد.
امام جمعه نهبندان با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی در طول دوران دفاع مقدس در صدد از بین بردن تمامیت ارضی ایران بودند، گفت: بلوک شرق و غرب با اتحاد یکدیگر در این هشت سال می‌خواستند این انقلاب را نابود سازند اما با مقاومت‌ها، شهادت‌ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام و رهبری‌های داهیانه امام(ره) در نهایت یک کار بزرگ و معجزه آسایی رقم خورد.
خزاعی هدف دشمن از تحمیل جنگ نا برابر هشت ساله علیه ایران را از بین بردن دین اسلام دانست و اظهار داشت: اما به فرموده امام خمینی(ره) هر گاه دشمنان در برابر دین ما بایستند ما در برابر دنیای آنها ایستادگی می‌کنیم و این طور شد که پیروزی ایران در دوران دفاع مقدس تمامی معادلات دشمنان به ویژه استکبار جهانی را بر هم زد.
وی اضافه کرد: امروزه بعد از سه دهه ندای امام(ره) و پیام انقلاب اسلامی به گوش ملت‌های مظلوم خاورمیانه رسیده و آنها برای نجات از ظلم دیکتاتورهای خویش از انقلاب اسلامی الگوبرداری و دفاع مقدس ایران اسلامی را اسوه خیزش‌های استکبار ستیزانه خویش قرار دادند.
امام جمعه نهبندان تصریح کرد: گرامیداشت ایام الله‌ها و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا تعظیم شعائر اسلامی است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نهبندان نیز در این جلسه از دفاع مقدس به عنوان گنجینه ارزشمند و تمام ناشدنی یاد کرد و افزود: تبیین فرهنگ دفاع مقدس در بین جوانان جامعه اسلامی یک ضرورت است.
محمودرضا بخشی با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس سرآمد ایام‌الله‌ها و هفته‌ها انقلاب اسلامی است، گفت: امروزه دفاع مقدس یک فرهنگ ناب و هفته‌ای برتر در نظام جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس الگوی برتر ایثار و رشادت به شمار می‌رود، اظهار داشت: این الگو توام با شهادت و شهامت و نیز فرهنگی غنی و با ارزش محسوب می‌شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نهبندان تصریح کرد: دفاع مقدس دارای فرهنگی عظیم است که در هر برهه از زمان باید به تناسب از آن الگوبرداری و بهره‌برداری کنیم.
بخشی غبارروبی مزار شهدا و تجدید پیمان با آرمان‌های امام(ره) و شهدا، دیدار با امام جمعه و فرماندار شهرستان، برگزاری همایش بسیجیان، رژه نیروهای مسلح، همایش سران قبایل و طوایف، مسابقات تیر اندازی و برپایی ایستگاه صلواتی را از برنامه‌های بسیج سپاه نهبندان در هفته دولت عنوان کرد.
وی برگزاری محافل انس با قرآن، یادواره شهدا، شب شعر و خاطره، مسابقات شترسورای، تجلیل از خانواده‌های شاهد و سربازان نمونه، اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی، اختتامیه برنامه‌های طرح هجرت سه، برپایی نمایشگاه‌های مختلف و نواختن زنگ مقاومت و ایثار در مدارس شهرستان را از دیگر برنامه‌های عمده این نهاد در هفته دفاع مقدس دانست.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول