اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی شهردار کرمان صورت گرفت؛

تکذیب کناره‌گیری سرمایه‌گذار گودال خشت‌مال‌های کرمان

خبرگزاری فارس: شهردار کرمان گفت: خبر کنارگیری سرمایه‌گذار عمانی از پروژه بزرگ گودال خشت‌مال‌های شهر کرمان را تکذیب میکنم، زیرا این سرمایه‌گذار بخش خصوصی همچنان به فعالیت خود ادامه میدهد.

تکذیب کناره‌گیری سرمایه‌گذار گودال خشت‌مال‌های کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ابوالقاسم سیف‌اللهی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شهرداری کرمان در چارچوب جناح سیاسی خاصی فعالیت نمیکنیم، زیرا این امر را خیانت به مردم میدانیم.
وی با بیان اینکه بعضی از افراد فعالیت‌های شهرداری کرمان را در راستای کاندیدا شدن شهردار برای مجلس قلمداد میکردند، افزود: آن‌ها تصور میکردند با این کم‌لطفیهایی که دارند، ما کار را سست میکنیم، اما در سایه خدا و پشتیبانی شورای شهر کارها را پیش بردیم.
 
*ولایت فقیه رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی است
سیف‌اللهی تصریح کرد: ‌در دوره چهارساله مسئولیت خود در شهرداری کرمان با سه استاندار کرمان همکاری و تعامل داشتیم تا برنامه‌های شهر به خوبی پیش رود.
وی با اشاره به اینکه در شهرداری کرمان بر‌اساس چارچوب نظام جمهوری اسلامی، سیاست‌های مقام معظم رهبری و خدمت به مردم گام برمیداریم، خاطرنشان کرد: چارچوب‌های نظام را تمام مردم باید بپذیرند، زیرا برای این نظام خون داده‌ایم.
سیف‌اللهی ولایت فقیه را رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی دانست و بیان داشت: خدمت به مردم، چارچوب فرمایش امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
 
*200 هزار حاشیه‌نشین و اتباع بیگانه در کرمان
وی جمعیت رسمی کرمان را 415 هزار نفر و جمعیت واقعی شهر را 712 نفر ذکر کرد و افزود: 100 هزار نفر حاشیه‌نشین و 100 هزار نفر اتباع بیگانه در شهر کرمان حضور دارند.
سیف‌اللهی به تصویب طرح جامع حمل و نقل ترافیک کرمان در آینده‌ای نزدیک اشاره و بیان داشت: براساس آمارگیری نفری صورت گرفته در کرمان روزانه یک ‌میلیون و 250 هزار نفر سفر در این شهر انجام میشود.
وی گفت: 125 هزار خودروی سواری در کرمان وجود دارد که خودروهای تکسرنشین عامل اصلی ترافیک در شهر هستند.
شهردار کرمان با اشاره به اینکه استاندار کرمان به صورت جدی با توسعه حاشیه‌نشینی مقابله میکند، ابراز داشت: در دوران استاندار سابق کرمان در حرکتی خلق‌الساعه به حاشیه‌نشینان کرمان تسهیلاتی اعطا شد که این امر موجب افزایش دو برابری جمعیت حاشیه‌نشینان شد.
 
*ضرورت راه‌اندازی قطار شهری کرمان
شهردار کرمان راه اصلی رفع ترافیک شهر کرمان را راه‌اندازی قطارشهری برشمرد و ابراز داشت: وام راه‌اندازی قطار شهری سبک وزن در شهر کرمان در سفر هیئت دولت به استان کرمان تضمین شد، اما به علت اعمال تحریم‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاران خارجی نتوانستند این طرح را در کرمان پیاده‌سازی کنند.
سیف‌اللهی با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی قطار شهری در کرمان اذعان داشت: ریل قطار شهری باید به صورت یک علامت به اضافه در مسیر فرودگاه تا مسجد صاحب‌الزمان و از پل ولایت تا پل فجر کرمان ایجاد شود.
 
*اعتبار شهرداریها باید عادلانه شود
وی به اعتبار 22 هزار میلیارد تومانی شهرداریهای کشور در سال گذشته اشاره و عنوان کرد: بودجه کرمان در سال گذشته 105میلیارد تومان بود در حالی که شهرداری تهران و یا مشهد 3 هزار میلیارد تومان اعتبار داشتند.
سیف‌اللهی تصریح کرد: منابع ثروتی و دولتی در شهرداریهای هشت استان کشور هزینه میشود و در صورت ادامه این روند شکاف عمیقی بین مراکز استان‌های کشور به وجود میآید که دیگر مردم و شهرها یکدیگر را نمیشناسند.
وی با بیان اینکه برقراری عدالت در تقسیم اعتبار شهرداریها باید صورت گیرد، از تنظیم نامه‌ای در این باره برای رئیس جمهور خبر داد.
 
*بعضی از نهادهای دولتی در عمران و آبادانی کرمان کوتاهی میکنند
سیف‌اللهی خاطرنشان کرد:‌ با تبدیل میدان ولیعصر (عج) کرمان به چهارراه آمار تلفات و تصادفات در این مسیر کاهش یافته‌ است.
سیف‌اللهی با اشاره به اینکه شهردار به تنهایی نمیتواند درباره طرح‌های بسیاری نظر شخصی دهد، بیان داشت: تمام طرح‌ها به صورت کارشناسی توسط افراد مختلف ارائه میشوند.
وی از ارائه طرح‌هایی برای کاهش ترافیک در چهارراه سمیه و میدان آزادی شهر کرمان خبر داد و گفت: تاکنون این طرح‌ها از سوی افراد مختلف که نگاه‌های متفاوتی دارند، تایید نشده است.
سیف‌اللهی از عدم همکاری برخی از نهادهای دولتی در عمران و آبادانی شهر کرمان گلایه کرد و افزود: بعضی از اداره‌ها در مسیرهای تعریض خیابان‌های شهر کرمان عقب‌نشینی لازم را انجام نمیدهند که از آن جمله میتوان به سازمان آموزش و پرورش اشاره کرد.
وی تصریح کرد: به علت عدم آبیاری برخی از درختان در محوطه سازمان‌ها دولتی تعدادی از درختان در حال خشک شدن هستند.
شهردار کرمان افزود: همچنین عدم رسیدگی به درختان نهادهای دولتی در خیابان زغالسنگ کرمان موجب تکثیر سوسک برگ‌خوار نارون و در نتیجه لطمه به درختان شهر کرمان شد که با تدبیر شهرداری این سوسکها مهار شدند.
 
*سرمایه‌گذار عمانی در کرمان ماندگار است
سیف‌اللهی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی شش تقاطع غیرهم‌سطح در کرمان از پیش‌بینی اعتبار 46 میلیارد تومانی برای این طرح‌ها خبر داد و افزود: 16 میلیارد تومان اعتبار این طرح‌ها از سوی استانداری کرمان در مدت دو سال پرداخت میشود.
وی بیان داشت: برای طرح قلعه دختر و قلعه اردشیر کرمان 460 ملک تملک و تخریب شده است.
سیف‌اللهی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار عمانی پروژه بزرگ گودال خشت‌مال‌های کرمان هیچ مشکلی برای آغاز این طرح ندارد، بیان داشت: سخنان رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان مبنی بر کناره‌گیری این سرمایه‌گذار بخش خصوصی از اجرای طرح در کرمان را تکذیب میکنم.
 
*حمایت شهرداری از ورزش همگانی و تیم‌های بانوان
وی از نصب دستگاه‌های بدنسازی در بوستان‌های کرمان خبر داد و گفت: این حرکت در راستای توجه شهرداری کرمان به ورزش‌های همگانی صورت گرفته است.
سیف‌اللهی با بیان اینکه شهرداری کرمان از ورزش‌های زورخانه‌ای، تیم‌های والیبال، بسکتبال و هندبال بانوان و همچنین تیراندازان ضایعه‌نخاعی حمایت میکند، اظهار داشت: پیست اتومبیلرانی کرمان در حال راه‌اندازی است.
وی خاطرنشان کرد: 800 نفر در مدرسه فوتبال شهرداری کرمان حضور دارند.
سیف‌اللهی از تاثیر حذف یارانه‌ها بر عملکرد شهرداریها خبر داد و تصریح کرد: ارائه بسته حمایتی برای شهرداریها ضروری است.
به گزارش فارس، شهرداری کرمان با برگزاری ضیافت افطاری و تقدیم هدیه از خبرنگاران رسانه‌های استان کرمان تجلیل کرد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول