اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پنج ماهه سال ‌جاری؛

703 میلیارد تومان کالا از گمرکات آذربایجان شرقی وارد شد

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی گفت: در پنج ماهه امسال 703 میلیارد تومان کالا از گمرکات استان وارد شده است.

703 میلیارد تومان کالا از گمرکات آذربایجان شرقی وارد شد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رحمان شریفی چهارشنبه شب در نشست کار گروه توسعه صادرات غیرنفتی استان اظهار داشت: در این مدت 254 میلیون دلار از گمرکات استان کالا صادر شده که از نظر ریالی هفت درصد و از نظر دلاری چهار درصد افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: در این میان گمرکات مراغه و منطقه آزاد ارس به ترتیب با 191 و 125 درصد بیشترین رشد صدور کالا به خارج از کشور را به خود اختصاص داده‌اند.
شریفی همچنین گفت: میزان واردات کالا در این مدت به استان 703 میلیارد تومان بود که از نظر ریالی 27 درصد و از نظر دلاری 23 درصد رشد نشان می‌دهد.
ناظر گمرکات استان آذربایجان‌شرقی در ادامه افزود: در این آمار میزان صادرات گاز و برق به خارج محسوب نشده است که در صورت لحاظ شدن این موارد رقم صادرات بیشتر از میزان اعلامی خواهد بود.
شریفی اظهار داشت: کالاهای صادراتی استان بیشتر شامل محصولات پتروشیمی، انواع بیسکویت و شکلات، انواع میوه‌های تازه، محصولات کشاورزی، مواد غذایی، محصولات پلاستیکی، شیشه و آیینه و سیمان وکالاهای صنعتی بود که به کشورهای اکراین، ترکیه، آذربایجان، ارمنستان و عراق صادر شده است.
وی همچنین عمده اقلام وارداتی را سیگار، چوب و کالاهای چوبی، لوازم و ماشین آلات صنعتی و مکانیکی، مواد اولیه پلاستیک، کاغذ و مقوا، ماشین آلات صنعت چرم و لوازم صنعت برق از کشورهای ترکیه، آلمان، انگلستان، ایتالیا، ارمنستان، امارات و اتریش اعلام کرد.
مدیر گمرک تبریز همچنین از افزایش دو درصدی درآمد گمرکات استان در پنج ماهه سال ‌جاری خبر داد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول