اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار لرستان:

مقابله با بیماری مقطعی نباشد

خبرگزاری فارس: استاندار لرستان گفت: پیشگیری و مقابله با بیماری نباید به صورت مقطعی باشد.

مقابله با بیماری مقطعی نباشد
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حبیب‌الله دهمرده در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی لرستان، با بیان اینکه توصیه‌های اسلامی از سوی سازمان‌های بهداشتی خیلی مورد توجه قرار نگرفته است، گفت: توجه اسلام به امر سلامت و بهداشت صرفا جنبه ظاهری ندارد، بلکه به اثرات روحی و رفتاری و حتی به تاثیر مواد غذایی در ابعاد وجودی انسان نیز توجه دارد.
وی اظهار داشت: پیشگیری و مقابله با بیماری نباید به صورت مقطعی باشد بلکه این امر باید به صورت مستمر و در زمینه تامین و حفظ سلامت جامعه و افراد با جدیت پیگیری شود.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام دستورات و توجه ویژه‌ای به بهداشت و سلامت مواد غذایی شده است، گفت: توجه دقیق و ویژه به آموزه‌های بهداشتی اسلام موجب حفظ سلامتی فرد، کسب درآمد و روزی حلال و رعایت حقوق مردم میشود. 
دهمرده گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری کنیم، چرا که همواره پیشگیری موثرتر و کم هزینه‌تر از درمان است.
وی با اشاره به ضرورت اجرایی شدن طرح تجمیع امکانات آزمایشگاهی در استان، یادآور شد: وجود یک آزمایشگاه مرکزی که نقش مرجع داشته باشد در مراکز تحقیقاتی و مراکزی که به صورت مستقیم با بهداشت و سلامت جامعه سر و کار دارند ضروری است.
استاندار لرستان گفت: امروز مسئولیت سنگین و خطیری بر عهده متولیان امر بهداشت و سلامت جامعه قرار دارد و به‌رغم اقدامات موثر صورت گرفته اما باید برای جلوگیری از بروز خطر حتی برای سلامت یک نفر هم برنامه‌ریزی داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه پیشرفت ایران به معنای توسعه و اعتلای یک تفکر اصیل برگرفته از آموزه‌های دینی است، اظهار داشت: انقلاب‌های روی داده در کشورهای منطقه ثمره و محصول انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است زیرا این کشور با توکل به خداوند در سایه رهبریهای حکیمانه ولایت فقیه، در برابر تمام زیاده خواهان جهان ایستاده است.
دهمرده در ادامه به خدمات دولت نهم و دهم در کشور اشاره کرد و گفت: این خدمات همان طور که مردم خود می‌بینند قابل قیاس با هیچ یک از دولت‌های گذشته نیست.
انتهای پیام/ک20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول