اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

علمای اهل سنت استان گلستان با صدور بیانیه‌ای؛

حضور در راهپیمایی روز قدس دادخواهی از مظلوم است

خبرگزاری فارس: علمای اهل سنت استان گلستان اعلام داشتند: دادخواهی و فریادرسی به داد مظلومان و حضور در راهپیمایی روز قدس یک وظیفه شرعی و دینی است.

حضور در راهپیمایی روز قدس دادخواهی از مظلوم است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، مدیر بزرگ‌ترین حوزه علمیه اهل سنت شمال کشور با صدور اطلاعیه‌ای، بیداری اسلامی در جهان عرب و همزمانی آن با روز قدس را فرصتی برای دادخواهی فریاد مظلومان جهان دانست و اعلام کرد: روز قدس امسال در شرایطی برگزار می‌شود که خاورمیانه با بیداری اسلامی و خیزش‌هایی در عرصه مطالبه نظام مردم‌سالاری دینی و مخالف جدی با رژیم غاصب صهیونیستی مواجه است.
آخوند یارمحمد(یار جان) نظری، دراین اطلاعیه با دعوت از عموم مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس تصریح کرده است: این روز فقط به سرزمین قدس اختصاص ندارد، بلکه متعلق به همه و جریانی فراگستر و فراگیر است.
همچنین، امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس نیز با صدور اطلاعیه جداگانه­ای با دعوت از مردم شیعه و سنی استان گلستان برای شرکت در راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: در این روز باید تمامی مستضعفان جهان در مقابل مستکبران تجهیز شوند و وحدت و یکپارچگی خود را به نمایش بگذارند.
آخوند عبدالباسط نوریزاد، در این بیانیه آورده است: روز جهانی قدس روز مقابله‌ مستضعفان با تمامی مستکبران جهان است و اختصاص به یک مقطع و زمان خاص ندارد و مصداق بارزی برای تمامی دوران است.
امام جمعه اهل سنت آق‌قلا نیز با دعوت از تمامی اقشار جامعه برای شرکت در مراسم روز قدس اظهار داشت: این روز نقطه‌ آغازی برای اعلام وجود ملت‌های مستضعف در مقابل مستکبران است و روزی است که باید سرنوشت ملت‌های مستضعف معلوم گردد.
آخوند عبدالحی میرزاعلی، در بیانیه خود آورده است: روز جهانی قدس نماد وحدت مسلمانان است و باید از هرگونه تفرقه و اختلاف دوری کرد.
امام جمعه اهل سنت بندرترکمن نیز با صدور بیانیه­ای از تمامی مسلمانان استان گلستان خواست تا با حضور در راهپیمایی روز قدس شکوه وحدت و یکپارچگی خویش را برای تمامی جهانیان به نمایش بگذارند.
آخوند محمد عابدیکر‌‌ تصریح کرد: مسلمانان باید ضمن شرکت در راهپیمایی روز قدس از هرگونه جناح‌بندی سیاسی اجتناب کنند زیرا این روز نماد وحدت مسلمانان است و نباید به ابزاری برای نیل به اهداف سیاسی و شخصی تبدیل شود.
همچنین آخوند ابوبکر خوجم‌لی امام جمعه اهل سنت نگین‌شهر، آخوند بهرام گلدی نبوین‍ژاد امام جمعه اهل سنت گمیشان، آخوند رجب‌محمد حنفی امام جمعه اهل سنت سیمین‌شهر، آخوند محیالدین احمدی امام جمعه اهل سنت کلاله، آخوند امانگلدی حنفی امام جمعه اهل خواجه‌نفس، دوست‌محمد آخوند میرحسین‌زاده مدیر حوزه علمیه، مولوی گرگیج امام جمعه اهل سنت گالیکش، آخوند جاور امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس، آخوند ناصر محمد‌قزل امام جمعه اهل قازانقایه، آخوند امدادی امام جمعه اهل سنت انبارالوم نیز با صدور اطلاعیه­های جداگانه­ای از مردم خداجوی گلستان برای حضور در این راهپیمایی دعوت کردند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول