اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب مؤتلفه خراسان جنوبی هشدار داد:

استفاده ابزاری جریان انحرافی از متون اسلامی

خبرگزاری فارس: دبیر حزب مؤتلفه خراسان جنوبی گفت: جریان انحرافی امروز کشور از برخی متون اسلامی استفاده ابزاری می‌کند.

استفاده ابزاری جریان انحرافی از متون اسلامی
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی تابعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند در پاسخ به این سؤال که جریان یا جریانات انحرافی چرا و چگونه شکل می‌گیرد، اظهار داشت: تجربه انقلاب ما  نشان می‌دهد که در کنار دولت‌های سر کار آمده که برخواسته از آرای مردم بوده‌اند در کنارشان افراد و جریان‌هایی بروز و ظهور کرده‌اند که بعد از آنکه به مسئولیت رسیدند و چرب و گرم مزه مدیریت را چشیدند به جای توجه به جایگاه خطیر خود که بر گرفته شده از خون شهدا، زحمات امام و هدایت‌ها و رهبری رهبر معظم انقلاب است، به خود توجه کردند.
وی ادامه داد: حزب مشارکت و جریان انحرافی از این نمونه‌ها هستند و به طور کامل دو ویژگی در اینگونه جریانات نقش دارد یکی آبشخور فکری آنان است که وقتی عمیق فکر می‌کنید می‌بینید این‌ها از اندیشه‌های عمیقی که ریشه در اسلام فقاهتی داشته باشند برخوردار نیستند.
دبیر حزب مؤتلفه خراسان جنوبی گفت: از سویی دیگر این جریان‌ها خودشان با استفاده  ابزاری از اسلام و تبدیل خیلی از واژه‌ها، به تجزیه و تحلیل مسائل به ویژه در حوزه اسلام و انقلاب می‌پردازند.
تابعی به نقش لیدری این جرایات اشاره کرد و افزود: آنان می‌توانند در بدنه دولت‌ها و بر رئیس دولت و شخص ریاست جمهوری تأثیرگزار باشند و قدرت‌طلبی و میدان داری آنان تا آنجا است که در بعضی از اقداماتشان رؤسای جمهور وقت مخالفت هم نکردند و فقط خنثی بودند.
وی تاکید کرد: بر برهه‌ای اظهار می‌کردند که شما را از قطار مدیریت یا مثلا با اصلاحات پیاده می‌کنیم و امروز هم تقریبا جریان انحرافی چنین وضعیتی دارد و البته با نوعی  تعدیل و ادعای اسلامی بودن با  نگاهی متفاوت از جریانات قبلی که اگر بنا باشد از نمونه مسایل فکری و نظری این جریان لایه‌برداری شود، حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد.
دبیر حزب مؤتلفه خراسان جنوبی در پاسخ به اینکه جنابعالی گویا اعتقاد به فعالیت جریان انحرافی در استان دارید، گفت: در نظام ما هیچ کار و فعلی مخفی نمی‌ماند و اگر افراد یا جریان‌هایی پول‌هایی دریافت کرده باشند پشت ابرها پنهان نخواهد ماند و اسناد و مدارکی که گویای دریافت چنین پول‌هایی باشد رو می‌شود و جای نگرانی نیست.
تابعی تاکید کرد: به دلیل اینکه ما امسال سالی پر تحرک و فعالی در عرصه سیاسی به خاطر انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهیم داشت، نباید توقع داشت که افعال و رفتار افراد و جریان‌ها و گروه‌ها از دید نقادگونه مردم و نخبگان سیاسی پنهان بماند.
تابعی به وضعیت فضای سیاسی استان پرداخت و گفت: با توجه به وضعیت موجود، فضای سیاسی استان کم‌تحرک و بی‌تحرک اما سالم و دارای علائم و نشانه‌های اخلاق و عقلانیت است، اما باید عرصه‌ای فراهم شود که علاوه بر نخبگان سیاسی مردم نیز به اظهار نظر در راستای مسائل و طرح دیدگاه‌هایشان در بخش‌های مختلف بپردازند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول