اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد باشت:

کمیته امداد باشت زکات فطریه جمع‌آوری می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) باشت با اشاره به در پیش بودن عید سعید فطر گفت: کمیته امداد باشت در چند پایگاه ثابت و سیار زکات فطریه جمع‌آوری می‌کند.

کمیته امداد باشت زکات فطریه جمع‌آوری می‌کند
سیدعبدالحمید ولیپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت اظهار داشت: پایگاه‌های ثابت و سیار کمیته امداد در محل‌های برگزاری نماز عید سعید فطر، مساجد، مراکز اصلی شهر و روستا به‌صورت متمرکز آماده جمع‌آوری زکات فطریه هستند.
وی با بیان اینکه کمیته امداد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز حمایتی و مسئول رسیدگی به امور خانواده‌های نیازمند و ایتام در کشور است، گفت: به منظور ساماندهی، جمع‌آوری و توزیع فطریه بین نیازمندان، زکات فطریه با هماهنگی ائمه جماعات جمع‌آوری میشود.
رئیس کمیته امداد باشت تصریح کرد: طبق فتوای مراجع عظام، اولیترین نهاد برای دریافت زکات فطریه اعم از خاص و عام و کفارات، کمیته امداد است که وجوهات دریافتی را در نخستین فرصت در اختیار نیازمندان و فقرا قرار ‌می‌دهد.
وی ابراز داشت: جمع‌آوری زکات فطریه با هدف یاری رساندن به اقشار محروم جامعه در قالب فرایض و توصیه‌های دین مبین اسلام انجام میشود.
این مسئول حمایتی در باشت با بیان ویژگی نوع دوستی مردم این شهرستان  ابراز داشت: مردم در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند همیشه حضور خوب و ارزنده‌ای داشته‌اند.
ولیپور به جمع آوری زکات در سال‌جاری  اشاره کرد و اظهار داشت: در پنج ماه نخست سال جاری بیش از 360 میلیون ریال زکات در شهرستان باشت جمع‌آوری شد.
این مقام مسئول در شهرستان باشت تصریح کرد: زکات جمع‌آوری شده در کارهای عام‌المنفعه و کارهای خیر از جمله ساخت مسجد، کمک به فقرا، هزینه درمان، جهیزیه نو عروسان و ابن‌سبیل هزینه میشود 
وی اضافه کرد: در چند سال اخیر چندین مسجد و حسینیه در روستاهای بوستان، منصور‌آباد، سراب‌بیز،  گوهرگان و تنگاب در شهرستان باشت از محل جمع‌آوری زکات بازسازی و تعمیر شده است. 
ولیپور خاطرنشان کرد: میزان کمک از طریق مشارکت‌های مردمی، صندوق صدقات زکات و دیگر کمکهای مردمی در شهرستان باشت در 5 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول