اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفار گیلان خبر داد:

برخورداری 1663 روستای گیلان از آب شرب

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از برخورداری یکهزار و 663 روستا از آب شرب با جمعیت 820 هزار نفر در این استان خبر داد.

برخورداری 1663 روستای گیلان از آب شرب
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی فر امینی عصر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های آبرسانی روستاهای این شهرستان با تبریک هفته دولت اظهار داشت: نامگذاری هفته دولت به نام رجایی و باهنر الگویی برای خدمت‌گزاری است.
وی به تاریخچه آبرسانی روستاها قبل از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: سابقه آبرسانی به روستاها قبل از انقلاب اسلامی وجود نداشته و به روستاها به عنوان مرکز توسعه و قطب تولید توجه نمیشد.
فر امینی با بیان اینکه قبل از انقلاب تمام تلاش‌ها بر این بود که روستاها ویران شود و مردم مهاجرت کنند، گفت: امروزه نگاه جمهوری اسلامی آبادانی روستاهاست و با پیروزی انقلاب اسلامی محرومیت‌ها از روستاها برداشته شده است.
مدیرعامل شرکت آبفار گیلان روستاها را مراکز مولد، ایجاد اشتغال و افزایش سرانه ناخالص ملی خواند و تصریح کرد: روستاها با نگاه ویژه مورد توجه قرار دارند.
وی با اشاره به 32 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: نظام اسلامی از ابتدای انقلاب روستاها را آبادتر کرده و امتیازهایی که برای شهرها در نظر گرفته شده به روستاها نیز اختصاص یافته است.
فر امینی با تاکید براینکه قبل از انقلاب اسلامی هیچ کدام از روستاهای گیلان از آب شرب برخوردار نبودند، متذکر شد: در حال حاضر تعداد یکهزار و 663 روستا در استان از نعمت آب شرب برخوردارند و حدود 820 هزار نفر از جمعیت یک میلیون و 100 هزار نفری روستاهای گیلان از خدمات آب شرب استفاده میکنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان پاسخگویی به انتظارات مردم را از وظایف مسئولان دانست و یادآور شد: مردم شایسته ارائه خدمات بیشتر هستند و تمام تلاش دولت جمهوری اسلامی برای رضایت‌مندی جامعه است.
وی توجه دولت نهم و دهم به روستاها را ویژه نامید و اذعان داشت: محرومیت‌زدایی از روستاها در این دولت شتاب بیشتری داشته و موضوع عمران و آبادانی روستاها در اولویت است.
فر امینی جهش در آب شرب روستاها در گیلان را ویژه توصیف کرد و بیان داشت: آبرسانی به روستاهای محدوده پروژه چپک شفیع محله لشت‌نشا از طرح جامع یکهزار روستاست.
مدیرعامل آبفار گیلان با بیان اینکه مجتمع مذکور برای آب شرب 13 روستا طراحی شده است، افزود: در فاز نخست بالغ بر 36 کیلومتر لوله‌گذاری صورت گرفته ضمن اینکه یک ایستگاه پمپاژ احداث شده و دو حلقه چاه حفر شده است.
وی ادامه داد: 700 خانوار جمعیت روستایی چپک شفیع محله، چپک ناظمی، جلیدان و تازه‌آباد با بهره‌برداری از این پروژه از نعمت آب شرب برخوردار شدند.
فر امینی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی برای ادامه آبرسانی به روستاهای منطقه مذکور ادامه دارد، تصریح کرد: امیدواریم با حمایت‌ها و اختصاص منابع مالی کارها سرعت بیشتری یابد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان بهره‌برداری از آب شرب 4 روستای شهرستان رشت را همزمان با پروژه مذکور عنوان کرد و اظهار داشت: 11 روستا از دهه فجر سال گذشته تا هفته دولت امسال در این شهرستان از نعمت آب شرب بهره‌مند شدند و بیش از 3 هزار و 500 خانوار از جمعیت روستایی از آب آشامیدنی سالم استفاده میکنند.
وی هزینه اجرای پروژه آبرسانی به 11 روستای رشت را حدود یک میلیارد و 400 میلیون تومان از منابع دولت اعلام کرد و گفت: جمع‌بندی خدمات دولت در کشور میتواند بانک بسیار بزرگ خدمات را به وجود آورد و موجب امید و نشاط در جامعه ‌شود.
فر امینی با بیان اینکه نهضت آبرسانی در کشور با تلاش‌های صورت گرفته تبدیل به جهاد آبرسانی شده است، خاطرنشان کرد: امسال با نامگذاری مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی، نهضت آبرسانی شرکت آب و فاضلاب روستایی به جهاد آبرسانی تبدیل شده است.
مدیرعامل آبفار گیلان اظهار امیدواری کرد؛ گوشه‌ای از نکاتی که مقام معظم رهبری در سال جهاد اقتصادی در نظر داشتند در حوزه آب شرب محقق شود.
وی به مشخصات پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت اشاره کرد و متذکر شد: تعداد 31 پروژه در 82 روستای گیلان با 12 هزار و 422 خانوار در هفته دولت جاری به بهره‌برداری میرسد.
فر امینی اعتبار هزینه شده پروژه‌های مذکور را 116 میلیارد و 690 میلیون ریال عنوان کرد و یادآور شد: برای آبرسانی به 82 روستای گیلان 19 چشمه مورد بهسازی قرار گرفت، 7 حلقه چاه عمیق حفر شده و 7 چاه نیز تجهیز کامل شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان ساخت 10 باب ایستگاه پمپاژ را از جمله اقدام‌ها برای آبرسانی به روستاها اعلام کرد و اذعان داشت: 5 مورد اجرای محوطه‌سازی انجام شده و 2 هزار و 665 مترمکعب مخزن احداث شده است.
به گفته وی، 556 کیلومتر لوله‌گذاری شبکه توزیع و خطوط انتقال برای آبرسانی به 82 روستایی گیلان انجام شده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول