اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هلال‌احمر گچساران خبر داد؛

کمک 100 میلیون ریالی گچسارانی‌ها به سومالی

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال‌احمر گچساران از کمک نقدی 100 میلیون ریالی مردم این شهرستان به مردم سومالی خبر داد.

کمک 100 میلیون ریالی گچسارانی‌ها به سومالی
سیدابوالفتح بهنامیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: با توجه به رو به ‌رو شدن مردم کشور سومالی با بحران غذایی و این واقعیت که روزانه تعداد زیادی از مردم این کشور آفریقایی از گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند، جمعیت هلال‌احمر گچساران اقدام به برپایی پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی کرده است.
وی افزود: جمعیت هلال‌احمر گچساران با استقرار صندوق‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی در میادین اصلی شهر، روز جمعه نیز در مکان برگزاری نماز جمعه آماده جمع‌آوری وجوه نقدی مردم خیر و نوع‌دوست گچساران به منظور رفع نیازهای ضروری مردم قحطیزده سومالی است.
بهنامیان خاطرنشان کرد: قحطی و خشکسالی کشور مسلمان سومالی را فرا گرفته و شدت قحطی به حدی است که روزانه صدها کودک سومالیایی در برابر چشمان مادرانشان جان می‌دهند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر گچساران ابراز داشت: امروز کمک به مردم سومالی نه تنها یک وظیفه اسلامی، بلکه یک وظیفه انسانی است.
بهنامیان گفت: مردم ایران همواره پرچم عدالتخواهی و حمایت از مستضعفان جهان را برافراشته نگاه داشته‌ و الگویی برای سایر کشورها هستند.
وی افزود: مردم همیشه در صحنه گچساران نیز همچون همیشه با نمایش طرح‌های مؤثر در حمایت از کشورهای محروم، دل پابرهنگان عالم را بیش از پیش به دست آورده و در کمک‌‌رسانی به مردم سومالی وظیفه شرعی خود را در کمک به نیازمندان ادا کردند.
بهنامیان از مردم نوع‌دوست گچساران خواست تا با کمک‌های نقدی و غیرنقدی شامل برنج و لوبیای خام و کنسرو، به کمک مردم سومالی بشتابند.
این مقام سازمان جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و همت و انسان‌دوستی قابل توجه ملت ایران، مردم با لبیک به ندای مقام معظم رهبری(مدضله) در این کار پیش قدم شده‌اند.
بهنامیان با اشاره به اینکه کمک به مردم سومالی حرکتی بشر دوستانه بوده که سازمان هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران آن را آغاز کرده، افزود: مردم مؤمن گچساران با تأسی به کریم اهل‌بیت (ع) در کمکرسانی به خواهران و برادران مسلمان خود افتخار دیگری را خلق کرده‌اند.
وی عنوان داشت: مبانی خدمت‌رسانی در دین اسلام فراوان بوده و علاوه بر مبانی دینی، مردم ایران مردمی خدوم و مهربان هستند.
بهنامیان خاطرنشان کرد: هیچ کشوری مثل ایران و مردمش در خدمت‌رسانی شاخص نیستند و در هیچ کشوری مثل ایران مؤسسات و نهادهای حمایتی، خیریه و مردمی وجود ندارد.
رئیس جمعیت هلال‌احمر گچساران با محکومیت شدید اقدامات کشورهای استکباری و صهیونیسم در دشمنی با مردم مظلوم سومالی افزود: فقر، گرسنگی و ناامنی کنونی که در کشور سومالی وجود دارد، باید با عدم دخالت کشورهای غربی و استکباری هرچه زودتر پایان پذیرد.
بهنامیان عنوان داشت: پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی در گچساران از 15 مردادماه برپا شده است و تا روز عید فطر ادامه دارد.
وی افزود: بانک ملی  نیز با شماره حساب سیبای 0199999999003 در تمامی شعبه‌های خود آماده دریافت کمک‌های نقدی مردم ولایی و همیشه در صحنه برای کمک به مردم سومالی است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول