اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌و‌گو با فارس عنوان شد:

کمک 800 میلیون ریالی گیلان به سومالی

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گیلان از جمع‌آوری کمک‌های 800 میلیون ریالی مردم نوعدوست گیلان به مسلمانان قحطی‌زده سومالی خبر داد.

کمک 800 میلیون ریالی گیلان به سومالی
محمدعلی رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با قدردانی از احساس همدردی مردم نوعدوست گیلان با مردم قحطی‌زده و مسلمان سومالی اظهار داشت: امدادگران کمیته امداد در روز همبستگی با مردم مسلمان سومالی با استقرار در 150 ایستگاه ثابت کمیته امداد بیش از 560 میلیون ریال از کمکهای نقدی و غیر‌نقدی اهدایی  مردم خیر و نیکوکار گیلانی را جمع‌آوری کردند.
وی با بیان اینکه جمع‌آوری کمکهای مردمی برای دستگیری از قحطیزدگان کشور سومالی همچنان ادامه دارد،‌ افزود: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا‌کنون بالغ بر 800 میلیون ریال از کمکهای مردم نوعدوست گیلانی در ایستگاه‌های ثابت کمیته امداد در رشت و دیگر شهرستان‌های استان جمع‌آوری شده است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گیلان اضافه کرد: از این میزان کمک مردمی بیش از 700 میلیون ریال آن نقدی و بقیه به صورت غیر‌نقدی بوده است.
وی درباره مایحتاج مورد نیاز مردم سومالی خاطرنشان کرد: اگر کمکهای اهدایی مردم به صورت نقدی و یا کمکهای جنسی شامل مایحتاج ضروری آنها مانند برنج و حبوبات باشد بهتر است.
رمضانی شماره حساب 34191 بانک تجارت شعبه کمیته امداد را آماده دریافت کمکهای نقدی مردم خیر گیلان عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه در پی بروز فاجعه انسانی و خشکسالی بیسابقه در کشور سومالی از سوی مقام معظم رهبری دوشنبه جاری روز همبستگی با مردم قحطیزده سومالی اعلام شده است، از آمادگی این نهاد برای  جمع‌آوری کمکهای انسان‌دوستانه مردم گیلان خبر داد.
به گفته معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گیلان، 150 ایستگاه ثابت در رشت و دیگر شهرستان‌های استان در میادین و خیابان‌های اصلی برای جمع‌آوری کمکهای نقدی و جنسی مردم نیکوکار استان دایر شده است.
وی تقارن لیالی قدر و شهادت مولیالموحدین حضرت علی (ع) که الگوی بینظیر عالم در دستگیری از فقرا، ایتام و نیازمندان بوده است را فرصتی برای سرمشق قرار دادن سیره آن حضرت عنوان کرد و متذکر شد: امدادگران این نهاد در بیش از 300 ایستگاه ثابت و سیار کمیته امداد آماده ثبت نام از حامیان ایتام هستند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول