اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد قزوین:

اطلس فرهنگی قزوین تدوین میشود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: تهیه اطلس فرهنگی استان قزوین در دستور کار است.

اطلس فرهنگی قزوین تدوین میشود
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی رمضانی بعد از ظهر امروز در نشست خبری بیان کرد: آنچه به عنوان استراتژی در دستور کار ما قرار دارد، افزایش فرصت‌های فرهنگی برای شهروندان است که به عنوان موضوع کلی رسالت ما مورد توجه است.
وی ادامه داد: با توجه به این امر به آنچه پرداختیم، احصاء ظرفیت‌های موجود بود تا بر این مبنا و نگاه به ایجاد فرصت‌های نوین، برنامه‌هایی را در حوزه فرهنگی و هنری تدوین کنیم.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: ملاک ‌اختصا‌ص و توزیع اعتبارات در حوزه فرهنگ و هنر برنامه‌محوری است و انجمن‌های هر حوزه که زیر مجموعه این اداره کل هستند به صورت سالانه یا شش ماهه برنامه‌هایشان را ارائه کرده که توسط کارشناسان ارزیابی میشود و در قالب تفاهم‌نامه بین اداره کل و انجمن در دستور کار قرار میگیرد.
وی اضافه کرد: در سال 89 و 90 ، تمامی اعتبارات استانی به فعالیت‌های جاری در حوزه فرهنگ و هنر استان اختصاص یافته است.
رمضانی عنوان کرد: بخشی از برنامه‌ها که اعتبارات کلان میخواهد از محل اعتبارات ابلاغی تأمین میشود؛ وزارت ارشاد بخش قابل توجهی کمک به صورت اعتباری دارد که سال گذشته حدود 10 میلیارد ریال تفاهم‌نامه با معاونت فرهنگی وزارت ارشاد منعقد شد که حدود 6 میلیارد ریال آن محقق شد.
وی تصریح کرد: علت عدم جذب مابقی این رقم نیز به دلیل عدم همراهی در استان بود که طرحی به صورت ملی در کشور در حال انجام است که نمایشگاه کتاب یاد یار مهربان است که با همکاری وزارت آموزش و پرورش و استانداریهای صورت میگیرد که در استان ما به دلیل عدم همراهی هنوز موفق نشدیم این نمایشگاه را داشته باشیم و حدود 4 میلیارد ریال وزارت ارشاد به این بحث اختصاص داده است.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: آموزش و پرورش و معاونت برنامه‌ریزی استانداری باید نگاه مساعدت به این حوزه داشته و این اقدام اتفاق مثبت در توسعه کتابخانه‌های مدارس است و هرچه استان مشارکت کند تا سقف 400 میلیون تومان وزارت ارشاد از طریق ادارات کل ارشاد استان‌ها، مشارکت میکند.
وی اعلام کرد: تفاهم‌نامه سال 90 ما در حوزه معاونت فرهنگی وزارت ارشاد 12 میلیارد ریال است که 4 میلیارد ریال آن مربوط به طرح مذکور است.
رمضانی در ادامه با اشاره به برنامه‌های در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد استان گفت: تهیه اطلس فرهنگی استان، برگزاری جشنواره تئاتر جوان، جشنواره نقاشان و طراحان استان، هفته فیلم، جشنواره ادبی نماز و نیایش، بزرگداشت آیت‌الله سید موسی زرآبادی و غیره از جمله برنامه‌های فرهنگی است که در دستور کار ما در سال جاری قرار دارد.
وی با اشاره به وضعیت آموزشگاه‌های هنری و وضعیت نشر اظهار کرد: در سال 85 ما در استان 20 آموزشگاه داشتیم که اکنون 27 آموزشگاه هنری داریم که تعداد هنرجویان نیز از 2 هزار و 500 نفر به 13 هزار و 500 نفر رسیده است.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: در حوزه نشر در سال 85  هشت ناشر داشتیم که اکنون 20 ناشر داریم و در سال 85، 123 عنوان کتاب منتشر شد و در سال 89 به 252 عنوان رسید که استان قزوین رتبه هفتم نشر را در کشور کسب کرد.
وی ادامه داد: همچنین 67 چاپخانه در استان وجود دارد که در سال جاری نخستین دوره مسابقات تخصصی صنعت چاپ استان را برگزار میکنیم و قزوین نخستین استانی است در سال 90 اقدام به برگزاری این جشنواره خواهد کرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول