اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان:

تشعشعات پرتو‌زا و غیر‌پرتو‌زا آلودگیها را افزایش میدهند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: تشعشعات پرتو‌زا و غیر‌پرتو‌زا در افزایش آلودگیها نقش موثری دارند و کنترل این تشعشعات برای مقابله با این بحران ضروری است.

تشعشعات پرتو‌زا و غیر‌پرتو‌زا آلودگیها را افزایش میدهند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احمد‌رضا لاهیجان‌زاده در نخستین دوره آموزشی پیامد‌ها و راهکار‌های پیشگیری و مقابله با آلودگیها اظهار داشت: تمام مسئولان و مدیران باید در دوره‌های آموزشی مقابله با آلودگیها شرکت کنند و برگزاری و استمرار این دوره‌ها از مهم‌ترین نیاز‌های جامعه امروز محسوب میشود.
وی به یکی از مهم‌ترین بحران‌های موجود در دنیا اشاره کرد و افزود: آلودگی محیط زیست از منابع گوناگون صورت میگیرد و با توجه به پیشرفت تمدن بشری، توسعه فناوری و ازدیاد روز‌‌افزون جمعیت، در حال حاضر آلودگیهای موجود در هوا و زمین مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به ضرورت حفاظت از محیط زیست در زمینه‌های مختلف تاکید کرد: امروزه آلودگیهای زیست محیطی زندگی تمام مردم را تهدید میکند و مسئولان باید با راهکار‌های مناسب آلودگیهای زیست محیطی را ساماندهی کنند.
وی اضافه کرد: با افزایش این پدیده در جامعه، کیفیت هوا به ضرر انسان، حیوان، گیاه و اشیا تغییر میکند و افزایش آلاینده‌ها خطرات جبران‌نا‌پذیری در سلامتی انسان‌ها دارد.
لاهیجان‌زاده به اهمیت دوره‌های آموزشی در راستای  پیشگیری و مقابله با آلودگیها اشاره کرد و ادامه داد: توانایی بشر برای کنترل و کاهش آلودگیهای هوا محدود است و برگزاری دوره‌های آموزشی برای مسئولان و مدیران از راهکار‌های مقابله با این موضوع محسوب میشود.
وی با اشاره به تجهیزات و امکانات آزمایشگاه هوا در اصفهان تاکید کرد: در اصفهان 14 ایستگاه ثابت و دو ایستگاه سیار سنجش آلودگی هوا در شهرستان اصفهان وجود دارد و تمام این ایستگاه‌ها به حسگرهای نوری مجهز هستند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان به نصب ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در برخی از شهرستان‌ها اشاره کرد و بیان داشت: چهار ایستگاه ثابت سنجش آلودگی هوا نیز در شهر‌های کاشان، نجف‌آباد، زرین‌شهر و نائین تهیه شده و در حال نصب است.
وی با اشاره به همکاری این اداره با دفتر لایه ازن سازمان اضافه کرد: دفتر هوای اداره‌کل محیط زیست اصفهان وظیفه پایش و نظارت بر عملکرد صنایع و مراکز زیر پوشش دفتر حفاظت لایه ازن سازمان را به عهده دارد.
لاهیجان‌زاده به بررسی شکایت‌های مربوط به آلودگی هوا و صدا در این اداره اشاره کرد و گفت: این شکایت‌ها به صورت معمولی مزاحمت‌های مربوط به آلودگیهای صوتی و یا آلودگی هوا در داخل شهر و مناطق صنعتی است.
وی با بیان اینکه این اداره در صورت نیاز با این واحد‌ها برخورد قانونی میکند، اظهار داشت: پس از بررسی و اندازه‌گیریهای لازم توسط دستگاه‌های ویژه در صورت نیاز با واحد‌های صنعتی و کارگاه شهری مزاحم برخورد قانونی میشود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اضافه کرد: مدیران و مسئولان استانی باید با موضوعات زیست محیطی و به ویژه با راهکار‌های پیشگیری و مقابله با آلودگیها آشنا شوند و این دوره‌های آموزشی برای نخستین بار در سطح کشور و در اصفهان برگزار میشود.
وی به ضرورت استمرار این دوره‌ها اشاره کرد و بیان داشت: حفاظت از محیط زیست در مقابل بحران‌های موجود به برگزاری و استمرار این دوره‌ها نیاز دارد و استان‌ها باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام بدهند.
لاهیجان‌زاده با اشاره به یکی از موارد افزایش‌دهنده آلودگیها تصریح کرد: خشکسالی، کمبود بارش، کمبود پوشش گیاهی و وجود تشعشعات پرتو‌زا و غیر پرتوزا آلودگیها را افزایش میدهد.
وی افزود: برخلاف تصور مردم تشعشعات پرتو‌زا و غیر پرتوزا در افزایش آلودگیها نقش موثری دارند و کنترل این تشعشعات برای مقابله با این بحران به میزان زیادی ضرورت دارد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول