اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

افطاری کمیته امداد امام خمینی(ره) برای دانشجویان تاجیک

خبرگزاری فارس: کمیته امداد امام خمینی(ره) به مناسبت ماه مبارک رمضان، ضیافت افطاری برای دانشجویان تحت پوشش این کمیته در تاجیکستان برگذار کرد.

افطاری کمیته امداد امام خمینی(ره) برای دانشجویان تاجیک
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در این مراسم که با حضور مسئولان و نمایندگان نهادهای ایرانی مقیم تاجیکستان و جمع کثیری از دانشجویان تاجیک برگذار شد، "سید جواد رضوی" مسئول نمایندگی کمیته امداد امام خمینی(ره) در تاجیکستان، گزارشی اجمالی از عملکرد 17 ساله این نهاد خیریه غیردولتی ایرانی به حاضران در این مراسم ارائه کرد.
وی در این باره گفت: تاکنون بیش از یکصد هزار خانواده تاجیک از کمک‌های کمیته امداد در بخش‌های مختلف بهره‌مند شده‌اند.

روابط عمومی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان نیز در این باره به خبرنگار فارس در دوشنبه گفت: رضوی با اشاره به اهمیت موضوع دانش‌اندوزی برای افراد تحت پوشش این کمیته، خاطرنشان کرد که در حال حاضر 800 نفر از دانشجویان دختر و پسر تاجیک تحت حمایت کمیته امداد بوده و امید است که این کمک‌ها موثر واقع شده و زمینه قرار گرفتن این جوانان در پستهای مهم را فراهم کنند تا بتوانند افراد مفیدی برای خود و کشورشان باشند.
 
در ادامه این مراسم "علی اصغر شعر‌دوست" سفیر کشورمان در تاجیکستان نیز طی سخنانی در این ضیافت افطار، حضور جوانان تاجیک در کنار مسئولان ایرانی و به‌ویژه خادمان کمیته امداد امام خمینی(ره) را بیانگر رمز ماندگاری مردمان ایران و تاجیک در طول تاریخ دانست.
وی در ادامه خطاب به دانشجویان حاضر در این مراسم گفت: شما عزیزان این افتخار، فضیلت و جایگاه والا را دارید که در طول سالیان تحصیلی‌‌تان با موسسه‌ای در ارتباط هستید و از خدمات نهادی بهره می‌برید که نام جاودانه و ماندگار بزرگترین و توانا‌ترین مرد یکصد سال اخیر جهان بر سردر آن می‌درخشد.

شعر‌دوست تصریح کرد: بدون تردید، نه‌ تنها دوستان و دوستداران امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی، بلکه حتی تحلیلگران واقع‌ بین نیز بر این نکته اذعان می‌کنند که حرکتی که حضرت امام در احیای معنویت و ارزش‌های الهی و انسانی بنیان گذاشت، حرکتی بی‌نظیر، ماندگار و مانند شجره طیبه‌ای است که هر روز که بر آن می‌گذرد ریشه‌های آن بیشتر در زمین و شاخه‌های آن در فضا گسترده‌تر می‌شود.

سفیر کشورمان با اشاره به نامه امام خمینی(ره) به "میخائیل گورباچف" افزود: با گذشت مدت کوتاهی از تاریخ صدور آن پیام بود که تاجیکستان و دیگر کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز آزاد شدند و همان‌طور که امام بزرگوار فرموده بود، کمونیسم به موزه‌های تاریخ پیوست.
شعر دوست اظهار داشت: این حوادث از بزرگی مردی حکایت می‌کرد که نه‌تنها به حوادث جهان و پیرامون خود تسلط کامل داشت، بلکه به واسطه ایمانی که به پروردگار خود داشت می‌توانست آینده را آشکارا ببیند و حقایق را تمیز دهد.

وی در این خصوص افزود: در سایه تقوای الهی است که انسان به شناخت و راه خروج از بن‌بست هدایت می‌شود و انسان‌های عادی به آن نمی‌رسند که امام خمینی واجد و جامع این فضیلت‌ها بود که توانست چنین پیش‌بینی کند.
سفیر ایران خطاب به دانشجویان حاضر در این مراسم باشکوه، گفت: به شما بشارت می‌دهم که سعادت دنیوی و اخروی در انتظار شماست، مشروط بر آنکه پای در جای پای مردی بگذارید که این مجموعه به‌وسیله او تاسیس شد و قوام و استقرار یافت.

شعر‌دوست با اشاره به نزدیک شدن زمان جشن استقلال تاجیکستان، ضمن تبریک آزادی این کشور به جوانان تاجیک و اشاره به راه پر‌فراز و نشیب و سختی‌هایی که این سرزمین در مسیر استقلال خویش کشیده است، از آنها خواست که برای تحکیم و گسترش هرچه بیشتر دوستی ایران و تاجیکستان تلاش کنند.

وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای دانشجویان تاجیک حاضر در این مراسم و نوید فراهم شدن امکان ادامه تحصیل آنان در ایران، ابراز امیدواری کرد که با مجهز شدن به 2 سلاح علم و ایمان بتوانند در آینده خدمت‌گزاران راستینی برای کشورشان باشند.
انتهای پیام/م
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول