اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دولت نهم و دهم صورت گرفت؛

افزایش 8 برابری اعتبارات فرهنگی در قزوین

خبرگزاری فارس: معاون اداری و مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به افزایش هشت برابری اعتبارات فرهنگی گفت: اعتبار فرهنگی ما به صورت استانی در سال 84 به قبل، کمتر از 500 میلیون ریال بود که در حال حاضر بالغ بر 4 هزار میلیون ریال است.

افزایش 8 برابری اعتبارات فرهنگی در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدحسین سلیمانی بعد از ظهر امروز در نشست خبری بیان کرد: ما در استان دارای هفت مجتمع فرهنگی و سه خانه فرهنگ هستیم که در سال جاری در راستای خصوصیسازی، مجتمع نیایش به بخش خصوصی واگذار شد.
وی ادامه داد: در راستای استقرار دولت الکترونیک نیز در حال گسترش فعالیت هستیم و دستگاه وب کیوسک در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان مستقر است و اطلاعات لازم را به ارباب رجوع میدهد و میخواهیم به این سمت رویم که تمام فعالیت‌های ممکن را از این طریق انجام دهیم.
معاون اداری و مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به پروژه‌های احداث شده در استان افزود: مجتمع فرهنگی و هنری تاکستان با 6 هزار و 396 میلیون ریال اعتبار، مجتمع فرهنگی هنری محمدیه با 8 هزار و 848 میلیون ریال، مجتمع باران آبیک با 9 هزار و 631 میلیون ریال، مجتمع فرهنگی میرعماد با 24 هزار میلیارد ریال اعتبار، خانه فرهنگ امیرکبیر با یکهزار و 950 میلیون ریال، خانه فرهنگ دانسفهان با 7 هزار میلیون ریال و خانه‌های فرهنگ در آبگرم از جمله پروژه‌های احداث شده است.
وی یادآور شد: همچنین پروژه‌های خانه‌های فرهنگ زیاران، معلم کلایه، شال و مجتمع اقبالیه در حال احداث است.
سلیمانی با اشاره به رشد اعتبارات جاری و فرهنگی در دولت نهم و دهم تصریح کرد: در سال 84 اعتبارات جاری ما 6 هزار و 790 میلیون ریال بود که این رقم در سال 89 به 15 میلیارد و 761 میلیون ریال رسیده است.
وی اعلام کرد: اعتبار فرهنگی نیز در سال 84 به قبل کمتر از 500 میلیون ریال بود که در حال حاضر بالغ بر 4 هزار میلیون ریال است که در واقع اعتبارات فرهنگی که به صورت استانی دریافت میشود، هشت برابر شده است.
معاون اداری و مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین عنوان کرد: اعتبارات عمرانی نیز در سال 85، 2 میلیارد و 918 میلیون ریال بوده که این عدد در سال 89 به 7 میلیارد و 885 میلیون ریال رسیده است.
وی در خصوص اعتبارات فرهنگی ابلاغی گفت: در سال 84 اعتبار فرهنگی ابلاغی 305 میلیون تومان بود که این رقم در سال 89 به 2 هزار و 850 میلیون ریال رسیده است.
سلیمانی با اشاره به پروژه تالار شهر قزوین تصریح کرد: اعتبار این پروژه در سال 87 حدود 2 هزار و 900 میلیون ریال، در سال 88، 750 میلیون ریال و در سال 89، 8 میلیارد و 220 میلیون ریال بود که از این اعتبار 5 میلیارد و 448 میلیون ریال هزینه شده است و در سال 90 نیز اعتبار این پروژه 23 هزار و 500 میلیون ریال در نظر گرفته شده که موافقت‌نامه مبادله و ‌اختصا‌ص 60 درصدی طی دو هفته آینده انجام میشود.
وی توضیح داد: پروژه تالار شهر قزوین دو سالن بزرگ نمایش و موسیقی با حدود 600 نفر ظرفیت  دارد و 11 هزار متر مربع زیربنای این پروژه است که امیدواریم سه ساله این پروژه به بهره‌برداری برسد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول