اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت خبر داد:

اهدای کمک‌های نقدی واحد رشت به سومالی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت از اهدای کمک‌های نقدی اساتید و دانشجویان این دانشگاه به مردم مسلمان و قحطی‌زده سومالی خبر داد.

اهدای کمک‌های نقدی واحد رشت به سومالی
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام سید علی میرابراهیمی بعد از ظهر امروز در جمع اعضای هیئت مدیره دانشگاه آزاد این شهر با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت هر ساله با فرارسیدن ماه مبارک رمضان اقدام به برگزاری مراسم افطاری در محوطه دانشگاه می‌کرده است، اظهار داشت: امسال با توجه به وضعیت بحرانی مردم مسلمان سومالی که توجه بسیاری از رسانه‌های دنیا را نیز به خود جلب کرده هزینه صرف برگزاری مراسم افطاری به قحطی زدگان سومالی اهدا می‌شود.
وی افزود: هزینه برگزاری مراسم افطاری برای 500 نفر تدارک دیده شده بود که مبلغ قابل توجهی است ولی به طور دقیق هنوز برآورد نشده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با بیان اینکه مقام معظم رهبری در حمایت از مردم مسلمان سومالی تاکید دارند، خاطرنشان کرد: کمک به مردم مسلمان سومالی وظیفه ملی و دینی ماست.
وی با اشاره به فلسفه ماه مبارک رمضان اذعان داشت: درک احساس تشنگی و گرسنگی و آشنایی با فقر یکی از فلسفه‌های ماه مبارک رمضان است که مردم مسلمان سومالی مصداق واقعی این امر هستند.
این مسئول با تاکید بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم راهپیمایی روز قدس از سوی دانشگاهیان، متذکر شد: حرکت ملت ایران در برگزاری راهپیمایی روز قدس در گذشته غریبانه بود ولی امروز با بیداری اسلامی فراگیر در منطقه از این غربت بیرون آمده است.
میرابراهیمی با بیان اینکه با تاثیرگذاری‌های بیشتر این حرکت اسلامی رژیم صهیونیستی نیز بیشتر به انزوا کشیده می‌شود، ادامه داد: در گذشته مصر به عنوان حیات خلوت رژیم جعلی صهیونیسم به شمار می‌رفت ولی با بیداری اسلامی مردم مسلمان منطقه از دست این رژیم خارج شدند.
وی با تصریح بر اینکه امام خمینی (ره) در پایان وصیتنامه سیاسی‌عبادی خود توجه به همه مسلمانان و مستضعفان را به ما یادآور شده‌اند، افزود: مسلمانان باید بپاخیزند و با چنگ و دندان از حق دفاع کنند و از هیاهوی تبلیغاتی ابرقدرت‌ها نترسند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول