اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جامعة المصطفی العالمیه:

هنرمندان مسلمان به سریال موهن پاسخ دهند

خبرگزاری فارس: جامعة المصطفی العالمیه با صدور بیانیه‌ای در محکومیت ساخت و پخش سریال «الحسن و الحسین و معاویه»، این اثر را تفرقه‌افکن و اختلاف‌برانگیز دانست.

هنرمندان مسلمان به سریال موهن پاسخ دهند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در این بیانیه آمده است:‌ بار دیگر، دستان شیطانی دشمنان حق و حقیقت، این بار در قالب سریالی موهن، وحدت امت اسلامی را نشانه رفته است؛ دست‌اندرکاران سریال «الحسن والحسین و معاویه»، با بی‌احترامی به شأن و جایگاه امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و تطهیر معاویه و یزید، حقایق مسلم تاریخی را وارونه ساخته‌ و بدین گونه، خشم جهان اسلام، سنی و شیعه را برانگیخته‌اند.
دراین بیانیه تصریح شده است: همان‌گونه که تا به امروز دیده‌ایم، بزرگان و شخصیت‌های والای جهان اسلام نیز ساکت ننشسته و با فریاد اعتراض خویش، ساخت این سریال موهن و پخش آن را از برخی از شبکه‌های تلویزیونی محکوم کرده‌اند.
در این بیانیه اضافه شده است: متأسفانه باید اذعان داشت کسانی که با عنوان ایجاد وحدت و دوستی بین اهل بیت پیامبر‌(ع) و صحابه به ساخت و پخش چنین سریال موهنی دست زده‌اند، جز ضربه زدن به وحدت مسلمانان، تفرقه‌افکنی، شعله‌ور ساختن آتش فتنه و کمک به استثمار و استعمار کشورهای اسلامی به دست دشمنان خدا و پیامبر(ص)، نتیجه‌ای دیگر دست نخواهند داد و آثار شوم این اعمال نابخردانه در دنیا تفرقه امت اسلامی و در آخرت کیفر سخت الهی خواهد بود.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: آحاد امت اسلامی به ویژه هنرمندان متعهد آماده‌اند دست در دست یکدیگر، پاسخی در خور به مسببان این اقدام ناشایست و تحریف تاریخ که با ساخت این سریال خواسته یا ناخواسته بازیچه‌ دست دشمنان اسلام شده‌‌اند و آب در آسیاب دشمن می‌ریزند، داده و امت اسلامی را از این توطئه دشمنان اسلام آگاه کنند.
در پایان این بیانیه آمده است: مدیران، مسؤولان، اساتید، کارکنان، طلاب و فضلای جامعه‌المصطفی، با ابراز ارادت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) و انوار مقدسه اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، همانند دیگر آحاد امت اسلامی، تنفر خود را از این عمل سخیف و توهین‌آمیز اعلام کرده و سازندگان و پخش‌کنندگان این سریال موهن را از توهین به مقدسات مسلمانان و برانگیختن خشم و انتقام خداوند برحذر می‌دارند که خداوند سبحان در قرآن کریم می‌فرماید «وَ مَکَروا وَ مَکَر‌اللهُ وَاللهُ خیرُالماکرین».
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول