اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهمنی خبر داد:

انتخاب 6 اثر برگزیده بخش قرآن‌پژوهی نمایشگاه قرآن

خبرگزاری فارس: دبیر انتخاب آثار برتر قرآن‌پژوهی نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم انتخاب شش اثر برگزیده بخش قرآن‌پژوهی این نمایشگاه خبر داد.

انتخاب 6 اثر برگزیده بخش قرآن‌پژوهی نمایشگاه قرآن
حجت‌الاسلام سعید بهمنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم،‌ با اشاره به برگزاری جلسه هیئت داوران انتخاب آثار برتر بخش قرآن‌پژوهی نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اظهار داشت: جلسه هیئت داوران امشب در قم برگزار میشود.
وی با اشاره به شاخص‌های در نظر گرفته شده برای انتخاب آثار برتر بیان داشت: انطباق عناوین آثار با ضرورت‌ها، اهداف و نیازها یکی موارد انتخاب آثار برتر بوده و لازم است آثار معطوف به ضرورت‌های جامعه علمی کشور باشد.
مدیرگروه علوم قرآنی مرکز فرهنگ و معاف قرآن ادامه داد: در نظرگیری مستندات معتبر‌، اتقان تحقیقات، نوآوری و شیوایی و رسایی قلم از دیگر شاخص‌هایی است که در انتخاب آثار برتر در نظر گرفته میشود.
وی با اشاره به مراحل داوری آثار گفت: آثار در مرحله نخست در بخش کارشناسی بررسی میشود و پس از پیمودن سطوح کارشناسی در نهایت 20 اثر در اختیار هیئت داوران قرار میگیرد که در پایان از بین آثار راه یافته شش اثر انتخاب میشود.
بهمنی با بیان اینکه آثار پژوهشی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم امسال عمیق‌تر و با کیفیت‌ مطلوب‌تر نسبت به  سال‌های گذشته ارائه شده بود، بیان داشت: رشد تحقیقاتی در زمینه علوم و معارف قرآنی به طور کامل مشهود است.
وی خاطرنشان کرد: از نظر کمی در حوزه معارف قرآن رشد قابل قبولی مشاهده شد ولی در زمینه علوم قرآنی دستاوردهای مطالعاتی کمتری ارائه شده بود.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و معارف اسلامی ادامه داد: این موضوع امری طبیعی است چراکه حوزه معارف قرآن جذاب‌تر بوده و علوم قرآنی به منزله مبانی و مقدمه درک قرآن بوده و تخصصیتر است.
وی عنوان داشت: مسائل حوزه علوم قرآنی تنوع مسائل معارف قرآنی را ندارد و این تفاوت در نرخ منشورات این دو حوزه طبیعی است ولی مطالعات در زمینه این موضوعات موردنیاز جامعه علمی و بشری است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول