اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه واحد علوم و تحقیقات آذربایجان شرقی:

بیداری اسلامی صهیونیسم را از منطقه فراری خواهد داد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه واحد علوم و تحقیقات آذربایجان شرقی گفت: بیداری اسلامی در جمهوری آذربایجان نخواهد گذاشت وضع بدین صورت باقی بماند بلکه مردم شیعه آذربایجان این رفتارهای بد را تحمل نکرده و علیه صهیونیسم قیام کرده و آنها را از منطقه فراری خواهند داد.

بیداری اسلامی صهیونیسم  را از منطقه فراری خواهد داد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی، ‌عزیز جوانپور در نشست بررسی تاثیرات روز جهانی قدس در منطقه قفقاز، با بیان اینکه بعد از فروپاشی شوروی ما ردپای صهیونیسم را در قفقاز و آسیای میانه مشاهده می‌کنیم، اظهار داشت: این‌ برمی‌گردد به سیاست خارجی اسرائیل که متکی بر کشورهای غیرعرب است که نخستین رئیس جمهور اسرائیل آن را تبیین کرده است.
وی ادامه داد: اما قبل از انقلاب اولویت آن ارتباط با ایران، ترکیه و اتیوپی بود و ایران به عنوان پایگاه صهیونیسم بوده و از دو جهت کشور در اختیار صهیونیست‌ها بود از نظر اقتصادی و نظامی، به طوری که در جنگ اعراب و اسرائیل، ایران پایگاه نظامی اسرائیل بود و به دنبال آن ذلّت و عقب افتادگی و وابستگی را برای ایران به ارمغان آورده بود.
جوانپور با اشاره به اینکه در ایران قبل از انقلاب، صحبت از اسرائیل جرم بود، ادامه داد: با  آغاز انقلاب اسلامی، صهیونیزم از ایران رانده شد و سفارت اسرائیل تبدیل به سفارت فلسطین شد و ایران با رجوع به فرهنگ شیعه عظمت خود را به دست آورد به طوری که در جنگ 8 ساله علیه ایران این فرهنگ شیعه بود که ایران را نجات داد و فراتر از آن ایده شهادت را به حزب الله لبنان و حماس داد و مسئله فلسطین را از جریان ملی گرایی اعراب و مارکسیسم به اسلام کشاند و به عنوان مهم‌ترین مسئله مسلمانان تبدیل کرد که نمونه آن اعلام روز جهانی قدس بود که با استقبال عظیم مسلمانان مواجه شد.
این کارشناس مسائل قفقاز با اشاره به اینکه هم اینک اسرائیل برخی کشورهای قفقاز همچون جمهوری آذربایجان را جایگزین ایران کرده و یک ‌دولت وابسته به غرب در آن، کشور را در اختیار اسرائیل قرار داده است، ادامه داد: اکنون باید ببینیم این همکاری صمیمانه و نزدیک چه سودی برای آذربایجان داشته است، اسرائیل از کانال ترکیه و با طرح جریان پان ترکیسم با تقویت تیم ملی گرائی وارد شده است با وجود اینکه آذربایجان دومین کشور شیعی مذهب جهان است.
وی ادامه داد: ‌به گفته یوسف شاگال رئیس انجمن دوستی آذربایجان و اسرائیل، جمهوری آذربایجان هم اکنون تبدیل به ایمن‌ترین کشور برای یهودیان غیراز اسرائیل است.
استاد حقوق بشر دانشگاه تبریز با بیان اینکه باکو هنوز مسئله قره باغ را حل نکرده‌ است، افزود:‌ باکو باید مسلمانان و شیعیان را در مقابل ارمنستان بسیج کند و از احساسات مذهبی مردم استفاده کرده و از ظرفیت شیعه بهره جوید، مگر لبنان و فلسطین در برخورد با اسرائیل از چه ابزاری استفاده کردند و یا ایران در جنگ 8 ساله که یک وجب از خاک خود را نداد از کدام فرهنگ بهره برد در صورتی که رژیم آذربایجان سعی در اسلام زدایی و نزدیکی به غرب داشته و مسئله قره باغ را مسئله بی‌اهمیتی ساخته است.
جوانپور با بیان اینکه این اعتماد به اسرائیل به ضرر آذربایجان بوده است، افزود: این تعمیق روابط آذربایجان با صهیونیست‌ها و  از طرفی هم از جمهوری اسلامی انتظار دارند که در جریان قره باغ در مسیر نظامی در کنار آنها قرار بگیرند با چه منطقی دنبال می‌شود.
وی با پرسش این سئوال که آیا وقت آن نرسیده است که آذربایجان به فرهنگ بومی و شیعی خویش مراجعه کند و بیش از این خود را در اختیار صهیونیست‌ها و آمریکا قرار ندهد، گفت: در زمانی که کشور ترکیه قانون منع حجاب را برداشته است در آذربایجان جلوی حجاب و تظاهرات روز جهانی قدس را می‌گیرند در صورتی که از یک خبر غفلت دارند و آن اینکه بیداری اسلامی در آذربایجان نخواهد گذاشت وضع بدین صورت باقی بماند ‌‌بلکه مردم شیعه آذربایجان این رفتارهای بد را تحمل نکرده و علیه صهیونیزم قیام کرده و در صورت لزوم با عوامل حکومتی برخورد خواهند کرد.
این استاد دانشگاه تبریز با بیان اینکه  صهیونیست‌ها در باکو آزاد هستند کنیسه درست کرده و حوزه علمیه تاسیس کنند، ادامه داد: این مسائل در شرایطی انجام می‌شود که دولت باکو جلوی فعالیت‌های مسلمانان را گرفته و مساجد و حوزه علمیه شیعیان را تخریب می‌کند و باید بگویم  زیاد دوام نخواهد آورد.
رئیس دانشگاه واحد علوم و تحقیقات آذربایجان شرقی با بیان اینکه بزرگداشت روز قدس در آذربایجان و قفقاز می‌تواند روح ضدصهیونیستی را در منطقه تقویت کرده و بارقه‌های بیداری اسلامی را زنده نگه دارد، افزود: یادمان باشد که جرج سوروس صهیونیست که دوست صمیمی ادوارد شواردنادزه در گرجستان بود ولی در انقلاب مخملی او را کنار زده و از میخائیل ساکاشویلی حمایت کرد چرا که آنها دنبال منافع خود هستند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول