اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور جلوگیری از تخلیه فاضلاب به کارون صورت گرفت؛

تعین ضرب‌الاجل 3ماهه برای آبفای اهواز

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست خوزستان از تعیین ضرب‌الاجل سه ماهه برای پیگیری قضایی تعهدات شرکت آب و فاضلاب اهواز مبنی بر جلوگیری از تخلیه فاضلاب در رودخانه کارون خبر داد.

تعین ضرب‌الاجل 3ماهه برای آبفای اهواز
تورج همتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از اهواز با بیان اینکه پروژه‌های ساماندهی فاضلاب ورودی به رودخانه کارون تاخیر دارد و به کندی پیش می‌رود، اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب اهواز برای راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب ورودی به رودخانه کارون تا پائیز امسال فرصت دارد و پس از آن، این موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه آلایندگی رودخانه کارون از سال گذشته در ستاد جرایم خاص دادگستری و توسط  دادستان پیگیری می‌شود، تصریح کرد: ماه گذشته برای چهار نفر از مدیران شرکت‌های آلاینده کارون حکم چهار ماه حبس صادر شد که در حال پیگیری در مراجع قضایی است.
دبیر شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون افزود: علاوه بر این برای پرونده‌های شرکت شیمیایی پاسارگاد و کاغذسازی پارس جریمه نقدی تعیین و برای دو پرونده نیز قرار منع تعقیب صادر شده است.
به گفته وی، در حال حاضر 14 پرونده دیگر نیز مربوط به آلایندگی کارون در مراجع قضایی در حال پیگیری است که گزارشات تکمیلی آنها در حال تهیه است.
عضو شورای سلامت خوزستان همچنین افزود: چند ماه پیش نیز برای یکی از مدیران شهرداری اهواز حکم شش ماه حبس صادر شد.
 وی افزود: این پرونده به دلیل نبود برنامه منظم در زمینه پسماند اعم از جمع آوری، حمل و دفع زباله‌های اهواز همچنین تاخیر چند ساله در تعطیلی مدفن فعلی پسماندهای اهواز و افتتاح محل دفن جدید زباله، در مراجع قضایی مطرح شده است.
مدیر کل محیط زیست خوزستان تاکید کرد: در حال حاضر در بعضی مناطق شهرداری اهواز از جمله منطقه 8، مدیریت مناسبی بر پسماندها اعمال نمی‌شود و مشکلاتی در زمینه دفع پسماند وجود دارد.
همتی بیان کرد: در زمینه حفاظت محیط زیست و سلامت جامعه از سازمان‌ها و بخش‌های خصوصی انتظار نقش آفرینی داریم و به دنبال تعامل هستیم و مقررات تنبیهی و آمرانه آخرین راهبرد اداره کل حفاظت محیط زیست است که این موضوع را افتخاری برای خود نمی‌داند.
وی تصریح کرد: در شرایطی که توسعه و فعالیت‌های مرتبط با آن مغرورانه دنبال می‌شود و این غرور به حوزه سلامت نفوذ پیدا می‌کند، چاره‌ای به جز اجرای مقررات انضباطی درمورد تخلیه فاضلاب‌ها به رودخانه کارون و نابسامانی در دفع پسماند نداریم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول