اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد:

کمک 190 میلیونی مردم کهگیلویه و بویراحمد به قحطی‌زدگان سومالی

خبرگزاری فارس: سخنگوی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم نوع‌دوست این استان تاکنون18 میلیون و 500 هزار تومان به مردم قحطی‌زده سومالی کمک ریالی کردند.

کمک 190 میلیونی مردم کهگیلویه و بویراحمد به قحطی‌زدگان سومالی
مصیب حیدری، ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: بر‌اساس آموزه‌های دینی هر مسلمانی باید خود را در مقابل فقر و مظلومیت دیگر مسلمانان مسئول بداند و هر کمکی از دستش برمی‌آید انجام دهد.
سخنگوی کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد افزود: رقم اعلام شده، کمک‌های مستقیم مردم این استان است که از به حساب کمیته امداد واریز می‌شود که همچنان جمع‌آوری این کمک‌ها ادامه دارد و قطعا این رقم افزایش خواهد یافت.
وی با بیان این‌که برخی ادارات و نهادهای دیگر نیز اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی می‌کنند، بیان داشت: مردم شیعه و روزه‌دار کهگیلویه و بویراحمد به محض شنیدن اخبار نگران‌کننده قحطی و گرسنگی در سومالی، آمادگی خود را با حضور در پایگاه‌های کمیته‌امداد و پرداخت کمک‌های نقدی و غیرنقدی اعلام کردند.
حیدری، اشتیاق مردم کهگیلویه و بویراحمد را برای کمک به مردم گرسنه و فقیر سومالی برگرفته از آیین و راه مولای متقیان دانست و اضافه کرد: مردم شیعه و ولایت‌مدار این استان وقتی اخبار و تصاویر زنان و کودکان سومالی را می‌بینند و می‌خوانند، بی‌تفاوت ننشسته و هر چه در توان داشتند برای کاهش آلام مردم سومالی به پایگاه‌های این نهاد در سراسر کهگیلویه و بویراحمد تحویل دادند.
وی با اعلام رقم 18 میلیون و 500 هزار تومان به‌عنوان سرجمع کمک‌های مردمی به پایگاه‌های کمیته امداد، عنوان داشت: کمیته امداد شاخه گچساران، منطقه 2 یاسوج، دهدشت و بانک صادرات کهگیلویه و بویراحمد با کمک‌های 39، 32، 23 و 30 میلیون ریالی بیشترین کمک‌ها را به مردم قحطی‌زده سومالی داشتند.
حیدری مبلغ جمع‌آوری شده کمک‌های مردمی را در کمیته امداد شاخه‌های سی‌سخت، پاتاوه و مارگون به ترتیب، 5 میلیون و 526 هزار ریال، 4 میلیون و 370 هزار ریال و 5 میلیون و 500 هزار ریال اعلام کرد و ادامه داد: دریافت کمک‌های مردمی همچنان در همه شاخه‌های کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد.
مدیر روابط عمومی کمیته امداد کهگیلیوه و بویراحمد تصریح کرد: کمیته امداد شاخه لنده، 11 میلیون ریال، شاخه لوداب، 3 میلیون و 840 هزار ریال، شاخه بهمئی 4 میلیون و 53 هزار ریال، شاخه چرام 6 میلیون و 560 هزار ریال و شاخه قلعه‌رئیسی 3 میلیون ریال کمک‌ مالی از مردم استان جمع‌آوری کردند.
حیدری با تقدیر از مردم این استان به خاطر مشارکت در این کار خداپسندانه، ابراز داشت: بانک صادرات کهگیلویه و بویراحمد مبلغ 30 میلیون ریال به قحطی‌زدگان سومالی کمک کرده و مبلغ یک میلیون و 950 هزار ریال نیز به صورت متفرقه به حساب کمیته امداد واریز کرده است.
سخنگوی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کمیته امداد و همه پایگاه‌های ثابت و سیار این نهاد آمادگی جذب و دریافت وجوهات و کمک‌های مردم خیر و نیکوکار این استان را دارد.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول