اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه تبریز:

بازگشت به هویت اسلامی مهم‌ترین دستاورد انقلاب است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه تبریز استقرار نظام اسلامی و بازگشت به هویت اسلامی را از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) عنوان کرد.

بازگشت به هویت اسلامی مهم‌ترین دستاورد انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، سیدمحمدتقی علوی که به عنوان نخستین سخنران در نشست بررسی تاثیرات روز جهانی قدس در قفقاز در محل سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم انسانی دانشگاه تبریز سخن میگفت، با بیان اینکه اگر نتایج پیروزی انقلاب اسلامی ایران در همین دو موضوع خلاصه شود کاری شایسته صورت پذیرفته است، اظهار داشت: وقتی برنامه­ها و سیاست­های حضرت امام راحل را در گفتار و نوشته­های ایشان بررسی می­کنیم در بعد داخلی تشکیل حکومت اسلامی و ساقط نمودن نظام شاهنشاهی مشاهده می‌شود که این مهم با وجود خیل علاقمندان با استقرار جمهوری اسلامی ایران تحقق پیدا کرده است.
وی افزود: اما در بعد خارجی یک سیاست راهبردی مشخص در زمینه غاصب خواندن رژیم صهیونیستی و نامشروع خواندن دولت صهیونیسم از سال‌های قبل از انقلاب در دیدگاه­­های حضرت امام خمینی (ره)دیده می­شود.
رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه این سیاست­ها در برنامه‌ها و فرمایشات مقام معظم رهبری نیز تداوم پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: حضرت امام (ره) در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با کمک به مبارزان فلسطینی و صدور فتوی برای اختصاص بخشی از وجوهات شرعی به این مبارزان، مکررا از آنان حمایت کرد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از نخستین اقدامات بسته شدن سفارت اسرائیل و تحویل دادن آن به سازمان آزادیبخش فلسطین و قطع ارتباط با دولت اسرائیل بود.
وی به قطع ارتباط جمهوری اسلامی ایران با رژیم مصر به خاطر قرارداد ننگین کمپ دیوید اشاره کرد و گفت: ایران اسلامی در راستای اقدامات مصر در این قرارداد و پیشقدم شدن آن برای به رسمیت شناختن دولت اسرائیل و شکستن ابهت ارتباط با این رژیم با دولت مصر که در میان کشورهای اسلامی از جایگاه بالایی برخوردار است قطع رابطه کرد و این حاکی از برنامه مشخص جمهوری اسلامی ایران در این زمینه است.
علوی در ادامه تعیین روز قدس را یک سیاست راهبردی و میراث گرانبهایی از سوی ابرمرد بزرگ تاریخ برای ملل آزاده عنوان کرد و گفت: تعیین آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس و روز مقابله مستضعفان در برابر مستکبرین از یادگارهای ارزشمند حضرت امام (ره) است که در سال 1358و چند ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اعلام شد و اکنون به مدد الهی و احساس مسئولیت عالمان و متفکران و اهالی رسانه این روز به عنوان نماد خیزش علیه دولت­های استکباری اهمیت و جایگاه ویژه­­ای پیدا کرده و خواب را از چشم آنان برده است.
رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به اهمیت روز قدس امسال اظهار داشت: امسال در حالی که خیزش مردم کشورهای اسلامی منطقه را فرا گرفته مسلمانان قدرت خود را در این روز به نمایش خواهند گذاشت.
وی با بیان اینکه یک پنجم سکنه جهان را مسلمانان تشکیل می­دهند، افزود: این جمعیت بیشتر از کل جمعیت اروپا، ژاپن و آمریکا است علاوه بر این تنها در منطقه خاورمیانه 22 کشور اسلامی با جمعیتی بالغ بر 300 میلیون نفر و برخورداری از بهترین ذخایر انرژی و معادن و دارا بودن مناطق ژئوپلتیک و ژئوستراتژیک زندگی می­کنند که متاسفانه با این کمیت و کیفیت اسیر پنجه 3.5  میلیون صهیونیست قرار گرفته‌اند.
علوی تاثیرات جمهوری اسلامی ایران را بر جهان اسلام یادآور شد و گفت: اینک به برکت انقلاب اسلامی ایران حرکتی در میان کشورهای اسلامی آغاز شده که مردم  این کشورها می­خواهند این خفت و حقارتی را که دول آنها در برابر استکبار بر مسلمانان تحمیل کرده از بین ببرند.
وی با بیان اینکه مردم مسلمان منطقه دیگر تاب تحمل گسترش نفوذ اسرائیل و تداوم حقارت در برابر دول استکباری را ندارند خاطرنشان کرد: قطعا این بیداری و آگاهی در میان مردم کشورهای اسلامی از انقلاب اسلامی نشأت گرفته هر چند کسانی می‌خواهند برخی مسائل اقتصادی را به آن گره بزنند گرچه این عوامل هم می­تواند تاثیرگذار باشد اما آنها علل­الوجوبه است و علت اصلی همان به دست آوردن عزت دوباره مسلمانان و بازگشت به هویت اسلامی گذشته است.
علوی جمعیت 1.5 میلیاردی مسلمان را که در 180 کشور جهان و 55 کشور اسلامی  ساکنند دارای قدرت نهفته‌ای دانست و گفت: اگر مسلمانان به خود بیایند می­توانند به قدرت بزرگ سیاسی جهان تبدیل شوند.
وی با اشاره به بدهی‌های کلان و وضعیت بد اقتصادی دول غریی و آمریکا، کمک­های خارجی آنان به رژیم اسرائیل را یادآور شد و گفت: با وجود این شرایط بیش از نیمی از کمک­های خارجی آمریکا به اسرائیل صورت می­گیرد تا با ایجاد رفاه نسبی مردم را راغب به سکونت در اسرائیل کنند و این خود نشان از اهمیت موضوع دارد که استکبار جهانی حاضر هست کمک های خود را نیز در این شرایط قطع ننماید.
علوی این حرکت را در راستای طرح خاورمیانه بزرگ در راستای تامین امنیت اسرائیل و ترس از توسعه قدرت جمهوری اسلامی ایران و بیداری اسلامی دانست و اظهار داشت: اما وعده خداوند حق است و تحقق خواهد یافت امروز ملل مسلمان در خاورمیانه و قفقاز در صدد به دست آوردن عزت و هویت خود هستند و این در گرو وحدت آنهاست.
رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه اکنون مرجعیت ایران اسلامی در جهان اسلام شناخته شده است، خاطرنشان کرد: این مهم به برکت خون­های پاکی است که در راه بازگشت به اسلام راستین ریخته شده به دست آمده و باید قدر آن را بدانیم.
انتهای پیام/ک30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول