اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پژوهشگر حوزه فرهنگ و دین:

برنامه‌های مساجد باید پرجاذبه باشد

خبرگزاری فارس: پژوهشگر حوزه فرهنگ و دین گفت: اگر برنامه‌های مساجد پرجاذبه و مفید باشد در جذب نوجوانان و جوانان تاثیر بسزایی دارد.

برنامه‌های مساجد باید پرجاذبه باشد
به گزارش خبرگزای فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد محدثی در گردهمایی مسئولان پایگاه‌های فرهنگی بانوان و فعالان قرآنی مساجد قم که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی قم در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، بر لزوم استفاده بهینه از فضای مساجد برای پیشبرد اهداف عالیه اسلام تاکید کرد و اظهار داشت: همانگونه که امام خمینی(ره) فرمودند مسجد سنگر است، بنابراین باید به جنبه دفاعی سنگر و مسجد توجه بیشتری داشته باشیم.
وی گفت: در سنگر افرادی حضور پیدا می‌کنند که مسلح و دوره دیده هستند و دشمنان را می‌شناسند و نحوه مبارزه با آنها را می‌دانند.
محدثی بیان داشت: مسجد اگر سنگر است، نشان می‌دهد که در جامعه ما جنگی بین سپاه خدا و لشکر شیطان و حق و باطل وجود دارد و مومنان باید در این سنگر از سلامت اخلاقی و دین خودشان دفاع کنند. بنابراین افراد مسجدی علاوه بر اینکه باید دشمن‌شناس باشند، برای دفاع در سنگر مساجد باید مجهز به سلاح و آماده باشند.
این نویسنده حوزه فرهنگ و دین جاذبه‌های مساجد را عامل مهمی در جذب جوانان عنوان کرد و اظهار داشت: اگر بخواهیم فعالیت‌های مساجد پرجاذبه باشد باید بر روی آن فکر کنیم و برنامه داشته باشیم و عوامل جاذبه و دافعه مساجد را بررسی کنیم و به دنبال آن عوامل دافعه را کم و عوامل جاذبه را تقویت کنیم.
وی با اشاره به اینکه اگر برنامه نداشته باشیم جاذبه مساجد از دست می‌رود، تصریح کرد: محتوایی که در مساجد به عنوان خوراک تربیتی، دینی، اخلاقی و آموزشی ارائه می‌شود بسیار مهم است و باید کاری کنیم که برنامه‌های مساجد پرجاذبه و مفید باشد.
‌محدثی گفت: کسانی که در سنگرها دفاع می‌کنند گاهی اوقات آسیب می‌بینند و مجروح می‌شوند، اگر تیرخوردگان در سنگرها را رها کنیم از بین می‌روند، بنابراین باید به کمک آنها شتافت.
وی ادامه داد: افرادی که نسبت به مسجد بی‌رغبت شدند مثل رزمنده‌ای هستند که در جبهه تیر خورده‌اند و اگر این رزمنده‌ها رها شوند از شدت مجروحیت و خونریزی می‌میرند.
این نویسنده حوزه فرهنگ و دین اولویت‌بندی در شناخت و جذب مخاطب را مهم برشمرد و تاکید کرد: باید پیوسته نیروهای علاقه‌مند به قرآن و جلسات دینی و تفسیری و دعا تربیت کنیم تا هیچ وقت این سلسله ارتباط با مساجد قطع نشود.
وی استفاده از ابزارهای تشویقی به جای تنبیه را عامل دیگری در جذب جوانان و نوجوانان به مساجد عنوان کرد و یادآور شد: نوجوان و جوان بیش از آنکه از تنبیه و توبیخ تاثیر بپذیرد، از تشویق تاثیر می‌گیرد.
‌محدثی گفت: روحیه جوانان به گونه‌ای است که با تشویق و محبت بهتر می‌توان آنها را جذب برنامه‌های مساجد کرد تا اینکه آنها را از مسجد طرد کنیم.
وی ادامه داد: اخلاق در رفتار، برخورد با صداقت، پاکی، مومن و متعهدبودن نوعی تبلیغ و دعوت به دین است و می‌توان از این طریق نوجوانان و جوانان را با اهل بیت(ع) آشنا کنیم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول