اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان خبر داد:

ایجاد بزرگ‌ترین مرکز پرورش ماهیان خاویاری در گلستان

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان از ایجاد بزر‌گ‌ترین مرکز پرورش ماهیان خاویاری در گلستان خبر داد.

ایجاد بزرگ‌ترین مرکز پرورش ماهیان خاویاری در گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جواد قناعت ظهر امروز در جمع کارکنان مدیران شیلات اظهار داشت: آغاز عملیات اجرایی فاز اول پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت تولید 25 تن خاویار و 800 تن گوشت ماهیان خاویاری در شهرستان بندرترکمن انجام می‌گیرد.
وی میزان اعتبار این پروژه را 300 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این طرح از مصوبات سفر دوم هیئت دولت به گلستان بوده که برای نجات خاویار ایران پیش‌بینی شده است.
قناعت با بیان اینکه خاویار گلستان از جایگاه جهانی برخوردار است، تصریح کرد: در فازهای بعدی این طرح قرار است تولید ماهیان خاویاری به 100 تن خاویار  و یک هزار و 500 تن گوشت ماهیان خاویاری افزایش یابد.
استاندار گلستان همچنین از بهره‌برداری و راه‌اندازی سایت میگو در شهرستان گمیشان خبر داد و ابراز داشت: از پروژه‌های خوب دیگری که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد فاز اول سایت میگو است که با مساحت 70 هکتار ذخیره‌سازی، پرورش 16 میلیون قطعه بچه میگو و تولید 200 تن میگو در سال با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال و مشارکت بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود.
قناعت ادامه داد: این پروژه از پروژه‌های ممتاز استان است و موجبات اشتغال و رونق اقتصادی منطقه را فراهم می‌آورد.
به گفته استاندار گلستان مجوز زیست‌محیطی و پروانه تاسیس مرکز پرورش ماهیان خاویاری استان از سازمان شیلات کشور اخذ شده است.
وی به تامین آب شرب اشاره کرد و گفت: یکی از مصوبات سال جاری تامین آب شرب بوده که 120 میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص یافته است.
استاندار گلستان با بیان اینکه آب شرب گرگان برای تامین نیاز 500 هزار نفر از شهروندان در نظر گرفته شده بر این نکته تاکید کرد: مردم باید در مدیریت مصرف آب دقت لازم را داشته باشند چرا که میزان آب شرب جوابگوی 350 هزار نفر هم نیست.
قناعت اذعان داشت: بخشی از آن به فرسودگی شبکه بازمی‌گردد که باید اعتبار قابل توجهی در سال 1390 و 1391 به آن اختصاص یابد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول