اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی

مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور در گفت‌وگو با فارس خبر داد:

تخلف دولت از وعده خرید تضمینی شیر و گوشت و اجرای بسته حمایتی دامداران

خبرگزاری فارس: مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور گفت:‌ در حالی دامداران افزایش قیمت نهاده‌های دامی را تا بیش از 100 درصد تحمل میکنند که هنوز دولت بسته‌حمایتی توزیع یک میلیون تن گندم و جو ارزان قیمت که قرار بود تا آخر سال 89 توزیع شود را کامل اجرا نکرده است.

تخلف دولت از وعده خرید تضمینی شیر و گوشت و اجرای بسته حمایتی دامداران
سعید سلطانی سروستانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت:‌ به‌رغم تأکید رئیس جمهور به چابکسازی بخش دولتی و واگذاری کار به بخش خصوصی هنوز دولتیها حاضر به این واگذاری نیستند و اجازه نمیدهند اتحادیه‌های نوپا در جامعه رشد کنند.
مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور همچنین در خصوص توزیع گندم ارزان قمیت که جزو بسته‌های حمایتی بود، گفت: در حالی که قرار بود توزیع گندم ارزان قیمت توسط اتحادیه‌های مرکزی انجام شود این کار توسط بخش دولتی انجام شد.
سلطانی افزود: در گام نخست بخش دولتی 500 هزار تن گندم ارزان‌قیمت را در استانها توزیع کرد که این کار میتوانست به صورت طولانیمدت انجام شود تا قیمت علوفه را در بازار کنترل کند.
وی گفت: تا اوایل اسفندماه 770 هزار تن گندم ارزان قیمت توزیع شده و هنوز 230 هزار تن آن در دسترس دامداران قرار نگرفته است.
وی تاکید کرد: این در حالی است که قیمت علوفه به ویژه جو افزایش تا 100 درصدی داشته و فشار زیادی به دامداران وارد میشود.
مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور با تأکید به خرید تضمینی شیر و گوشت از سوی دولت گفت: خرید تضمینی بارها در قانون‌های قبلی هم تأکید شده اما هیچ وقت به مرحله عمل نرسیده است.
سلطانی افزود: اگر قرار است که تولید پایدار داشته باشیم باید دولت در راستای حمایت از تولیدکننده امیدواری دهد که هیچ‌وقت محصول آنها در دستشان نمیماند.
مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور تصریح کرد: دولت باید طوری عمل کند تا محصول سالم دست مصرف‌کنندگان برسد و از آنجایی که شیر محصولی فسادپذیر و با مدت ماندگاری کم است،بنابراین باید از تولیدکنندگان آن حمایت شود.
انتهای پیام/م
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول