اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط عضو فدراسیون جهانی مخترعان ایران؛

دستگاه تولید برق از آفتاب و باد ساخته شد

خبرگزاری فارس: دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بابل که عضو فدراسیون جهانی مخترعان ایران است، موفق به اختراع دستگاه تولید برق از آب، نور خورشید و باد شد.

دستگاه تولید برق از آفتاب و باد ساخته شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، امید خان‌محمدی اطاقسرا که دانشجوی کارشناسی ارشد بیولوژی دریا است موفق به ثبت اختراع دستگاه دتاناب تولید برق از آب، نور خورشید و باد در سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور شد.
این مخترع بابلی که عضو فدراسیون جهانی مخترعان ایران است در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: دستگاه تولید برق از آب، نور خورشید و باد قابلیت بهره‌برداری از سه نیروی طبیعی باد، نور خورشید و آب را دارا است.
امید خان‌محمدی اطاقسرا افزود: با استفاده از این اختراع می‌توان به راحتی با استفاده از انرژی‌های رایگان و کنترل آن گام موثری در تولید انرژی برداشت.
وی گفت: با استفاده از این انرژی با ایجاد فضایی پاک و بدون هیچ آلودگی می‌توان یک منطقه کوچک و بزرگ که شامل خانه‌های مسکونی و شهرک‌ها است را برق‌رسانی کرد.
عضو فدراسیون جهانی مخترعان ایران درمورد مزایای این طرح تصریح کرد: از مزایای این طرح می‌توان به بهینه‌سازی مصرف سوخت‌های فسیلی رو به اتمام، صرفه‌جویی در مصرف برق و کنترل انرژی مصرفی هر خانوار، کنترل هزینه‌های سالانه انرژی برق و استفاده از انرژی‌های طبیعی همانند باد، نور خورشید و آب اشاره کرد.
این اختراع در نوزدهم تیرماه سال جاری به شماره 70601 در سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور به ثبت رسید.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول