اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مهد قرآن امیرالمومنین ابرکوه اعلام کرد:

مهد قرآن ابرکوه پرافتخارترین موسسه قرآنی کشور

خبرگزاری فارس: مسئول مهد قرآن امیرالمومنین (ع) ابرکوه گفت: این موسسه با 18 سال سابقه در بین 2هزار موسسه قرآنی فعال و 700 موسسه نیمه فعال کشور به عنوان پرافتخار ترین موسسه قرآنی کشور انتخاب شده است.

مهد قرآن ابرکوه پرافتخارترین موسسه قرآنی کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، مجتبی عزیزی صبح امروز در مراسم هجدهمین سالگرد تاسیس موسسه قرآنی امیرالمومنین (ع) اظهار داشت: این مهد قرآن عنوان پرافتخارترین موسسه قرآنی کشور را در حالی در بین 2هزار موسسه فعال و 700 موسسه قرآنی نیمه فعال کشور از آن خود کرد که برخی از این موسسات سابقه‌ای 90 ساله در کشور دارند.
وی افزود: در آغاز فعالیت این موسسه حتی خوش‌بین‌ترین افراد نیز باور نمی‌کردند که بعد از گذشت دو دهه و با دست خالی به این رتبه دست پیدا کنیم.
عزیزی عنوان کرد: موسسه‌ای که ابتدا در گذران امور و هزینه خود نیز با مشکل روبرو بود، اکنون دستاوردهایی را به ارمغان آورده که در سطح کشور کم‌نظیر است.
وی یادآور شد: 22 حافظ کل قرآن، 30 حافظ 20 جزء، 42 حافظ 15 جزء، 175 حافظ 10 جزء، 640 حافظ سه جزء و هزار و 700 حافظ دو جزء قرآن در شهری کوچک مانند ابرکوه، گوشه‌ای از ثمره‌های فعالیت این موسسه در 18 سال گذشته است.
عزیزی افزود: 17 پزشک و 21 طلبه علوم دینی نیز از این موسسه به دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه سراسر کشور راه پیدا کرده‌اند.
وی بیان کرد: کسب شش بار مقام قهرمانی کشور از شهری به ظاهر دور افتاده حاصل تلاش و اخلاصی است که در خادمان این خانه قرآنی نهفته است و همدلی و همراهی نیک‌اندیشانه خیران، موتور محرکه این موسسه قرآنی است.
عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخی بی‌توجهی‌ها به این موسسه قرآنی از سوی مسئولان ابرکوه بیان کرد: این موسسه در حدی که در سطح کشور شناخته شده است برای مسئولان شهرستان شناخته شده نیست که این امر جای بسی تأسف است.
وی یادآور شد: برخی برخوردها از جانب یک مدیرکل در استان که ساخت مهد قرآن را مصداق بارز اسراف می‌داند نیز جای تأسف دارد.
عزیزی تصریح کرد: برخی از دستگاه‌های دولتی به جای پشتوانه، ما را رقیب خود می‌دانند در صورتی که تشکیل این موسسات به دلیل ضعف عملکرد دستگاه‌های دولتی در این حیطه بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: 20 درصد از فعالیت‌های قرآنی در بین 42 موسسه فعال در استان یزد متعلق به مهد قرآن ابرکوه است.
عزیزی همچنین از تلاش‌های سید مسعود عظیمی و حجت‌الاسلام غفوری فرماندار و امام جمعه سابق شهرستان همچنین امام جمعه ابرکوه در توسعه فعالیت‌های قرآنی تقدیر کرد.
وی همچنین از طی شدن مراحل تبدیل این مهد قرآنی به بنیاد فرهنگی و قرآنی عترت خبر داد.
عضو هیئت موسس مهد قران امیرالمومنین ابرکوه نیز اظهار داشت: بهترین دوران زندگی خود را سه سال حضور در شهرستان و تشکیل مهد قرآن با همیاری مردم خیر ابرکوه می‌دانم.
حجت‌الاسلام کریم فتاحی همچنین یاد و خاطره شهید گرانقدر و معلم قرآن عبدالمجید بصیری را که با وجود جراحات شیمیایی تلاش وافری در استمرار فعالیت‌های این موسسه داشت با ذکر خاطراتی گرامی داشت.
فتاحی افزود: اخلاص اصل اساسی در پیشرفت کار این دارالقرآن بوده و ادامه این روند، خیر دنیا و آخرت را برای مومنان به ارمغان می‌آورد.
وی یادآور شد: هیچکس را در حیطه قرآن رقیب خود ندانید، بلکه از موفقیت بیشتر دیگران در این حیطه نیز خرسند باشید.
امام جمعه ابرکوه نیز در این مراسم با بی‌نظیر خواندن فعالیت‌های این دارالقرآن اظهار داشت: پیشرفت این موسسه قرآنی نسبت به سال پیش نیز قابل مقایسه نیست.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی خاطرنشان کرد: وجود این موسسه قرآنی در شهر دارالسعاده ابرکوه افتخاری بس عظیم در کشور است.
حسینی ادامه داد: وجود این موسسه زمینه‌های رشد و بالندگی شهرستان ابرکوه در کشور را فراهم آورده است.
امام جمعه ابرکوه به دست‌اندرکاران این موسسه توصیه کرد: هدف را در نظر بگیرید، در این راه استوار باشید و اجازه ندهید برخی موضوعات که از تنگ‌نظری یا ناآگاهی مسئولان ناشی می‌شود، مایه دلسردی شما را فراهم آورد.
وی افزود: با برخوردهای خود همه را مجذوب کنید تا همگان بر سر سفره نعمت قرآن که در این موسسه فراهم شده است، گردهم آیند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول