اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با فارس:

مسئولان جایگاهی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان به وجود آورند

خبرگزاری فارس: یک نماینده مجلس گفت: مسئولان باید جایگاهی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان به وجود آورند تا خانواده‌ها نیز به همکاری ترغیب شوند.

مسئولان جایگاهی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان به وجود آورند
حجت‌الاسلام سیدمصطفی طباطبایی‌نژاد، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص اوقات فراغت دانش‌آموزان اظهار داشت: در رابطه با غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، افراد به چند دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته نخست کسانی هستند که به خاطر تأمین هزینه زندگی خانواده کار می‌کنند یا برای تأمین هزینه تحصیلی خود مجبور هستند در اوقات فراغت خود کار کنند که این دانش‌آموزان معمولاً در روستاها بوده و جزء اقشار کم درآمد جامعه هستند.

وی دسته دوم دانش‌آموزان را جزء کسانی دانست که دغدغه درسی و مطالعه دارند و تصریح کرد: این دسته از دانش‌آموزان به دلیل دغدغه درسی، مطالعه و پیشرفت ترجیح می‌دهند اوقات فراغت خود را در کلاس‌های تقویتی سپری کنند و والدین نیز معمولاً این دانش‌آموزان را به مطالعه وادار می‌کنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، دسته سوم دانش‌آموزان را جزء افرادی دانست که بیشتر به برنامه‌های ورزشی می‌پردازند و خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانی هم وجود دارند که ترجیح می‌دهند اوقات فراغت خود را از طریق ورزش پر کنند که در رشته‌های مختلف نیز فعالیت می‌کنند و دسته آخر نیز خانواده‌هایی هستند که هیچ اهمیتی به اوقات فراغت فرزندان خود نمی‌دهند.

حجت‌الاسلام طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه مسئولان باید زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان را مهیا کنند، عنوان کرد: مسئولان کشور باید برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه‌های مناسبی را تدارک ببینند و زمینه را برای پیشرفت آنها فراهم کنند تا دانش‌آموزان در رشته‌های گوناگون هنری، فرهنگی و ورزشی بتوانند نقش‌آفرینی کرده و استعداد خود را بروز دهند.

وی نقش دستگاه‌های مرتبط با غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان را مضاعف دانست و گفت: تمام دستگاه‌های مرتبط مانند سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش در این مقوله نقش اساسی دارند همچنین در این زمینه باید از روحانیونی که در قالب طرح هجرت به روستاها اعزام می‌شوند تا اوقات فراغت دانش‌آموزان را به نحو مناسب پر کنند، تقدیر شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهار داشت: خانواده‌ها در غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان نقش عمده‌ای دارند و اگر در این زمینه کاری را صورت ندهند، هیچ کاری نمی‌توان انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان باید جایگاهی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان به وجود آورند تا خانواده‌ها نیز به همکاری ترغیب شوند؛ در مقوله اوقات فراغت دانش‌آموزان عملکرد مسئولان آن طوری که باید نبوده است‌ اما این بدان معنا نیست که کاری صورت نگرفته است بلکه انتظاری که از مسئولان وجود دارد بیشتر است بنابراین هیچ وقت قانع نیستیم.
انتهای پیام/گ
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول