اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی کوهبنان:

توزیع گوشت طیور با بسته‌بندی مجاز امکان‌پذیر است

خبرگزاری فارس: گفت: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان گفت: به منظور ساماندهی توزیع و عرضه گوشت بوقلمون، بلدرچین و کبک پرورشی و تخم پرندگان، توزیع این محصولات تنها به صورت بسته‌بندی مجاز امکان‌پذیر است.

توزیع گوشت طیور با بسته‌بندی مجاز امکان‌پذیر است
محمود زین‌الدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: به منظور ساماندهی توزیع و عرضه گوشت بوقلمون، بلدرچین و کبک پرورشی و همچنین تخم پرندگان، توزیع این محصولات تنها به صورت بسته‌بندی مجاز امکان‌پذیر است.
وی بیان کرد: این پرندگان باید در کشتارگاه‌های طیور وزیر نظر بازرسان دامپزشکی کشتار و سپس در مراکز  مجاز بسته‌بندی و به بازار عرضه شوند.
زین‌الدینی افزود: این طرح به منظور جلوگیری از تقلب و عرضه غیربهداشتی این فرآورده‌ها از ابتدای شهریور ماه سال جاری لازم‌الاجراست و محصولات فاقد بسته‌بندی و تاریخ انقضا جمع‌آوری و حذف می‌شوند.
وی تصریح کرد: شترمرغ نیز باید در کشتارگاه‌های دام و زیر نظارت ناظران بهداشتی دامپزشکی کشتار و پس از ممهور شدن به مهر نظارتی این اداره در قصابی‌ها و سایر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی قابل عرضه هستند.
زین‌الدینی خاطرنشان کرد: تخم بلدرچین پس از بسته‌بندی در کارگاه‌های مجاز با لیبل‌گذاری مناسب شامل تاریخ تولید و انقضا وارد بازار مصرف شود.
وی با اشاره به لزوم همکاری مردم در این طرح گفت: از شهروندان می‌خواهیم مواد پروتئینی مورد نیاز خود را از مراکز عرضه مجاز تهیه و حین خرید به بسته‌بندی مناسب، تاریخ تولید و تاریخ انقضا توجه کنند.
زین‌الدینی در مورد نظارت بر عرضه فرآورده‌های خام دامی در ماه مبارک رمضان بیان داشت: با توجه به افزایش تقاضای مردم در خرید مواد پروتئینی در ماه رمضان، دامپزشکی در دو شیفت کاری و با انجام بازدیدهای مشترک با مرکز بهداشت شهرستان در حال نظارت بر بهداشت این مواد است.
همچنین صدیقه کاظمی‌نیا  رئیس اداره بررسی، مبارزه و مراقبت از بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمان اظهار داشت: کمیته اتلاف سگ‌های ولگرد در شهرستان‌های استان کرمان با همکاری شهرداری فعال‌ می‌شود.
وی افزود: این کمیته به منظور کنترل و مبارزه با بیماری‌ها و حفظ بهداشت عمومی از ابتدای سال جاری به صورت فعال‌تری در سطح شهرستان‌های استان تشکیل شده است.
کاظمی‌نیا در زمینه فعالیت این کمیته تصریح کرد: کنترل بیماری‌های مشترک نظیر هاری، کیست هیداتید، سالک، برسلوز و بیماری‌های انگلی از نقطه نظر بهداشتی و اجتماعی حائز اهمیت هستند که در سال جاری به طور جدی مورد پیگیری قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه این کمیته‌ها در قالب کارگروه‌های استانی و شهرستانی فعال هستند، گفت: در سطح شهرستان فرمانداری، شهرداری، اداره محیط زیست، مرکز بهداشت، نیروی انتظامی، نماینده دادستان، دامپزشکی، بخشداران و دهیاران اعضای این کمیته هستند.
کاظمی‌نیا بیان کرد: برنامه‌ریزی و سازماندهی اتلاف سگ‌های ولگرد و اجرای طرح کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان در سطح شهرها و روستاهای منطقه بر عهده این کمیته‌ها قرار دارد.
وی بیان کرد: مسئولیت پیگیری جلسات کمیته مذکور نیز بر عهده دامپزشکی است و شهرداری‌ها نیز مسئولیت اجرایی طرح را بر عهده دارند.
کاظمی‌نیا عنوان کرد: این کمیته‌ها تاکنون به ویژه در شهرستان‌های بافت، شهربابک، انار و بم به طور مؤثر عمل کرده‌اند و در سطح سایر شهرستان‌ها از جمله شهرستان‌های کرمان، سیرجان و بردسیر در حال پیگیری هستند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول