اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

کمک به مردم سومالی آبروی اسلام است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: کمک به مردم مسلمان و قحطیزده سومالی آبروی نظام و اسلام است و مردم ایران اسلامی باید در این مساله نیز پیشگام باشند.

کمک به مردم سومالی آبروی اسلام است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قاسم محمدی صبح امروز در جمع عزاداران حضرت علی (ع) در اردبیل اظهار داشت: چندی است که مردم کشور سومالی با بحران غذایی رو به رو شده و متاسفانه روزانه تعداد قابل توجهی از مردم این کشور آفریقایی از گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند. 
وی افزود: شدت فاجعه در سومالی به حدی است که دل همه مردم آزاده و انسان دوست جهان را به درد آورده و هر روز شاهد تصاویری غم‌انگیز و تکان دهنده از مرگ و میر همنوعان‌مان به دلیل گرسنگی، قحطی و بحران غذایی هستیم.
محمدی با بیان اینکه این فاجعه بزرگ انسانی دل رهبر فرزانه انقلاب را نیز  به درد آورد، خاطرنشان کرد: ایشان در سخنانی حکیمانه بر لزوم کمک به این مردم مصیبت زده تاکید فرمودنده‌اند و لازم است مردم نوع دوست ایران اسلامی به هر اندازه که در توان دارند به برادران و خواهران بحران زده خود کمک کنند.
وی با اشاره به وقوع زلزله‌های بزرگ در سال‌های گذشته در کشورمان اذعان داشت: آن زمان حتی غیر مسلمانان نیز با ارسال کمک‌هایی به زلزله‌زدگان ایرانی یاری رساندند و گامی در راستای حمایت‌های انسانی برداشتند، از این رو برای ما که مسلمان هستیم تکلیف مشخص است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افراد زیادی در سومالی دچار قحطی و گرسنگی شده است، ادامه داد: لازم است عموم مردم و دولت‌های مسلمان نسبت به این امر بی‌تفاوت نبوده و برای کمک به مردم این کشور آفریقایی شتاب کنند.
محمدی ادامه داد: کشور مصیبت‌زده سومالی شاهد یکی از دردناک‌ترین بحران‌های انسانی است که در سکوت و بی‌توجهی نهادهای بین‌المللی، جان میلیون‌ها مسلمان سومالیایی خصوصاً زنان و کودکان در معرض تهدید قرار گرفته است و متاسفانه روزانه کودکان و زنانی قربانی این قحطی و خشکسالی می‌شوند.
وی با بیان اهمیت دنیوی و اخروی کمک به همنوعان گفت: به عنوان نماینده و خادم کوچک مردم از ملت نوع دوست و مسلمان ایران دعوت می‌کنیم تا در ماه رحمت و مغفرت الهی با هرچه در توان دارند به کمک ملت مسلمان سومالی شتافته و کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را از طریق دستگاه‌های مسئول و مورد تایید به دست مردم سومالی برسانند.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از اقدامات شایسته کمیته امداد امام خمینی(ره) و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی در ساماندهی ارسال کمک و مساعدت به مردم سومالی اذعان داشت: ارسال این کمک‌های مادی و غیرمادی و حتی دعا برای پایان این بحران آبروی نظام ما و اسلام خواهد بود و بدون تردید ملت مسلمان ایران همچون گذشته در خط مقدم این کمک‌ها قرار دارند.
محمدی در پایان خاطرنشان کرد: امروز مردم سومالی  نیازمند ما هستند و چشم امید به دست‌های مردم مسلمان و انقلابی ایران دارند بنابراین شایسته است در جهادی دیگر و با نیت خیر و خداپسندانه به ایشان کمک کنیم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول