اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پیگیری خبرگزاری فارس؛

خانواده اخاذ بابلی به مراجع قضایی معرفی شدند

خبرگزاری فارس: با پیگیری خبرگزاری فارس، خانواده‌ای که قصد اخاذی از مردم بابل را داشتند شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

خانواده اخاذ بابلی به مراجع قضایی معرفی شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، در پی تماس شهروندان بابلی با خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه خانواده‌ای در بابل به دلیل نداشتن اجاره منزل صاحبخانه اسباب و اثاثیه آنها را بیرون ریخته و این خانواده روبه‌روی شرکت آب و فاضلاب روستایی بابل، کنار اثاثیه خود شب و روز را سپری می‌کنند خبرنگار فارس در بابل بلافاصله در محل حضور یافته تا به صحت و سقم گفته‌های مردم پی ببرد.
با حضور خبرنگار فارس، در مرحله اول گفته‌های مردم مشهود و واقعی به نظر می‌رسید به طوری که این زن و شوهر جوان در چادر مسافرتی روبه‌روی شرکت آب و فاضلاب روستایی جنب بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل شب و روز خود را سپری کرده و مدعی بودند ظرف سه روز گذشته به جزء آب، غذایی نخوردند.
ف ـ ر به خبرنگار فارس در بابل گفت: هشت سال قبل با آقای ر ـ م اهل قوچان ازدواج کرده و در حال حاضر دارای یک فرزند هفت ساله هستیم.
وی افزود: بعد از ازدواج در شهر ورامین زندگی کرده و حدود دو سال است که برای زندگی به بابل آمدیم.
ف ـ ر بیان داشت: شوهرم مدتی در شرکت نان فانتزی درازکلا بابلکنار مشغول فعالیت بوده که بعد از مدتی به دلیل بعد مسافت از فعالیت در این شرکت خودداری کرده و به بابل برگشتیم.
وی تصریح کرد: بعد از مراجعت به بابل خانه‌ای اجاره کرده و در آنجا سکنی گزیدیم، اما با توجه به اینکه قولنامه اجاره منزل به نام پدرم بود بعد از درگیری لفظی شوهرم با پدرم، پدرم از صاحبخانه خواست ما را از منزل بیرون کرده و اثاثیه ما را بیرون خیابان بریزد.
ف ـ ر افزود: شوهرم با توجه به اینکه دارای نارسایی کلیه بوده به عنوان شاطر در نانوایی درازکلا مشغول فعالیت بوده که با فرارسیدن ماه مبارک رمضان نانوایی مذکور تعطیل و شوهرم از آنجا اخراج شد.
وی بیان داشت: اگر منزلی با قیمت مناسب پیدا شود قادر به پرداخت ماهانه 100 هزار تومان اجاره منزل هستیم، اما تاکنون منزلی با این قیمت در بابل پیدا نشده و ما به مدت سه روز جزء آب چیزی برای خوردن نداریم.
ف ـ ر در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه تاکنون برای دریافت کمک به نهادی مراجعه کرده و یا نهادی تاکنون به وی کمک کرده است یا خیر، افزود: تاکنون هیچ کس از من حمایت نکرده و برای دریافت کمک هم به هیچ نهادی مراجعه نکردم.
 
 
*پیگیری خبرگزاری فارس
 
خبرنگار فارس در بابل بلافاصله با تهیه این گزارش با امام جمعه بابل تماس گرفته و حجت‌الاسلام حسن روحانی را در جریان وضعیت این خانواده قرار داد.
امام جمعه بابل بعد از شنیدن سخنان خبرنگار فارس قول مساعد داد بلافاصله برای کسب اطلاعات و حمایت از این خانواده فردی را به محل استقرار این خانواده اعزام و از آنها حمایت کند.
 
*سخنان رئیس بهزیستی بابل مبنی بر کلاهبردار بودن این خانواده
در مرحله دوم خبرنگار فارس با رئیس بهزیستی بابل تماس گرفته تا وی را در جریان زندگی این خانواده قرار دهد اما غافل از اینکه رئیس بهزیستی بابل از این موضوع مطلع است.
رئیس بهزیستی بابل در تماس تلفنی خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: این خانواده شنبه هفته جاری با اثاثیه منزل جنب اداره ارشاد بابل بساط کرده بودند که بلافاصله با درخواست فرمانداری بابل شخصا در محل استقرار این خانواده حضور یافته تا نسبت به ساماندهی آنها اقدام کنم.
علی محمدی فیروزجایی با اشاره به اینکه این زن بابلی با بیان داستان تکراری زندگی خود قصد برانگیختن احساسات و عواطف مردم بابل را دارد، تصریح کرد: بعد از حضور در محل بلافاصله منزلی را در شهر امیرکلا برای این خانواده اجاره کرده تا آنها در این منزل مستقر شوند.
محمدی بیان داشت: با کرایه ماشین و پرداخت هزینه آن، اثاثیه این خانواده را به ‌همراه مقداری غذا ‌به منزل اجاره‌ای آنها در امیرکلا برده تا مشکل جا و مکان نداشته باشند.
وی تصریح کرد: روز بعد این خانواده که مدعی بودند هزینه تهیه حتی یک قوطی آب را ندارند اسباب و وسایل خود را با ماشین کرایه‌ای روبه‌روی شرکت آب و فاضلاب روستایی انتقال داده و در این مکان بساط پهن کردند.
محمدی افزود: طی صحبتی که با پسرعموی این خانم بابلی داشتیم اذعان کرده به خانواده دختر عمویم پیشنهاد دادیم در روستای روشن‌آباد منزلی اجاره کرده تا در آنجا سکنی گزیند همچنین برای شوهر وی در مرغداری روش‌آباد شغلی با درآمد مناسب فراهم کردیم اما این زن و شوهر پیشنهاد ما را قبول نکردند.
رئیس بهزیستی بابل با اشاره به اینکه این خانواده به صورت حرفه‌ای درصدد اخاذی از مردم بابل هستند، بیان داشت: در حال حاضر با هماهنگی انجام شده با امام جمعه و دادستانی بابل گزارشی آماده کرده تا دستور قضایی برای برخورد با این خانواده کلاهبردار صادر شود.
محمدی از شهروندان بابلی خواست به محض مشاهده این موارد قبل از هر گونه اقدام حمایتی بلافاصله مراتب را مراجع قانونی اطلاع داده تا در دام این کلاهبرداران گرفتار نشوند.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول