اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاردار سفارت ایران در لبنان:

غرب تنها به چپاول نفت لیبی فکر می‌کند

خبرگزاری فارس: کاردار سفارت ایران در لبنان با بیان اینکه غرب هیچ اعتنایی به جان و مال و سرنوشت مردم لیبی ندارد، گفت: غرب تنها به چپاول نفت این کشور فکر می‌کند.

غرب تنها به چپاول نفت لیبی فکر می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سیدهادی افقهی در همایش قدس و نقش آن در بیداری اسلامی گفت: روز جهانی قدس هر ساله موجب یادآوری جنایات رژیم اشغالگر قدس به دنیا شده و این ایده ناب بنیانگذار انقلاب اسلامی موجب لرزان شدن پایه کاخ‌ها و ابهت پوشالی غرب شده است.
 کارشناس مسائل خاورمیانه و شمال آفریقا افزود: اگر چه بعد از خیزش‌ها و بیداری‌های منطقه، دیکتاتور لیبی هم سقوط کرد ولی نباید این نکته را از یاد برد که غرب در لیبی به‌ دنبال نفت است نه جیز دیگر.
وی بیان داشت: خیزش‌های اسلامی منطقه برای ایران برکات فراوانی را به‌ همراه خواهد داشت که یکی از آنها دسترسی آسان ایران به آب‌های مدیترانه بوده که تاکنون حکومت حسنی مبارک کانال سوئز را بر ایران و منطقه بسته بود.
افقهی ادامه داد: در جریان حرکت‌ها و بیداری اسلامی منطقه، حساسیت غرب روی کشورهای دارای اهمیت اقتصادی و سیاسی است و امروز می‌بینیم که غرب چشم خود را بر جنایات برخی دولت‌های دیگر از جمله بحرین و یمن بسته است.
کاردار سفارت ایران در لبنان تاکید کرد: انقلاب و خیزش‌های اسلامی مردم منطقه هنوز به ثمر نشسته و در مصر هنوز روح دیکتاتوری حاکم بوده و در بحرین هنوز مردم با جنایات سرسپرده‌های استعمار مواجه هستند و حقیقتا مظلوم واقع شده‌اند.
وی گفت: وضعیت خیزش مردمی در اردن همانند آتش زیر خاکستر بوده و در تونس همچنان سران سرسپرده غرب بر سر کار هستند.
افقهی ایده انقلاب اسلامی ایران را در حرکت‌ها و خیزش‌های اسلامی منطقه بسیار موثر خواند و تصریح کرد: مقام معظم رهبری افزایش احساسات ضدآمریکایی، الگوگیری از انقلاب ایران و استفاده از تجارب مردم آزادی‌دوست ایران در دوران پیروزی انقلاب را از جمله عواملی دانست که منجر به ثمربخش شدن خیزش‌های اسلامی در خاورمیانه و آفریقا خواهد شد.
این کارشناس مسائل خاورمیانه و آفریقا، تشکیل حزب‌الله لبنان را از جمله آثار ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی به دنیا دانست و عنوان داشت: با وجود بیداری اسلامی در دنیا، هیچ دیکتاتوری در منطقه قدرت ایستادگی و ماندن در مقابل خواست و اراده مردم را ندارد و یکی پس از دیگری سقوط خواهند کرد.
رئیس شورای تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این همایش گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس یک ابتکار بود که موجب صدور فرهنگ انقلاب ایران به همه نقاط دنیا شده است.
علی عالی‌پور با بیان اهمیت این روز بیان داشت: راهپیمایی روز قدس در کهگیلویه و بویراحمد در 30 نقطه این استان و با تشکیل کمیته اجرایی این مراسم برگزار می‌شود.
عالی‌پور راهپیمایی امسال را در کهگیلویه و بویراحمد متفاوت از سال‌های گذشته دانست و اعلام کرد: حضور مردم ولایت‌مدار این استان در راهپیمایی روز جهانی قدس به ‌مراتب پرشورتر خواهد بود.
انتهای پیام/ک20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول