اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:

انتقال ارزش‌های روز قدس وظیفه ملی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: انتقال ارزش‌های روز قدس به نسل جدید یک وظیفه ملی است.

انتقال ارزش‌های روز قدس وظیفه ملی است
آیت‌الله علی‌اکبر قریشی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: فریادهای ملل در راهپیمایی آخرین جمعه ماه رمضان سرشار از مفاهیم دینی، ارزش‌های انقلابی و مطالبات اجتماعی است پس برای اینکه منزلت و شان این روز سرنوشت‌ساز در سال‌ها و قرن‌های آینده همچنان محفوظ بماند باید اهداف و دلایل ترتیب دادن این راهپیمایی و نحوه شکل‌گیری آن به نسل جوان منتقل شود.
وی افزود: حضور در راهپیمایی و سر دادن شعارهای ضداستکباری یکی از مهم‌ترین وظایف سیاسی و اجتماعی مردم است بر این ‌اساس باید روحانیان، فرهیختگان و نخبگان دلیل نام‌گذاری یک روز از ماه رمضان به نام قدس را برای جوانان به طور شفاف تبیین کنند تا آنها نیز بعد رسیدن به بلوغ  فکری در راه پدران و مادران انقلابی و ظلم‌ستیز خود ثابت‌قدم باشند.
این مسئول با بیان اینکه فلسفه نامگذاری این روز اعلام حمایت از ستم‌دیدگان و انزجار از متجاوزان است، یادآور شد: در روز قدس مسلمانان سراسر جهان و در راس آنها ملت شریف ایران اسلامی به پشتیبانی خود از مظلومان و سربازان فلسطینی پافشاری می‌کنند به طوری که با این حضور حداکثری، کاخ‌های ایادی استکبار جهانی از بنیاد به لرزه درمی‌آیند.
قریشی در ادامه گفت: ایثار، شهادت‌طبی، ظلم‌ستیزی، آزادی و آزادگی مهم‌ترین پیام‌های روز قدس است مفاهیمی که مسلمانان با پایبندی به آنها از صدر اسلام تاکنون برای حفظ کردن اصالت، هویت و دیانت خود تلاش کردند بنابراین می‌طلبد مسئولان حوزه فرهنگ از طریق برگزاری باشکوه آیین‌های ویژه روز قدس این مفاهیم را برای همیشه زنده نگه دارند.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روز قدس فقط متعلق به یک گروه خاصی نیست، یادآور شد: در آیین عبادی سیاسی روز قدس اقشار مختلف مردم اعم از دانشگاهیان، روحانیان و سیاستمداران باید حضور فشرده و صمیمانه داشته باشند تا صفوف گسترده مردم به ناامیدی دشمنان منتهی شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول