اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س):

با کاستن از سفره‌های رنگین مردم سومالی ‌را یاری کنیم

خبرگزاری فارس: تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با اشاره به اوضاع کشور قحطی‌زده سومالی گفت: کمی از سفره‌های رنگین خود بکاهیم و به این مردم که حتی آبی برای نوشیدن ندارند، انفاق کنیم.

با کاستن از سفره‌های رنگین مردم سومالی ‌را یاری کنیم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمد سعیدی در مراسم احیای شب بیست و سوم رمضان که در مسجد جمکران برگزار شده بود، یکی از آثار گناه در جامعه را قطع رحمت خداوند از آن جامعه دانست و اظهار داشت: گناه موجب می‌شود دعاهای انسان برآورده نشود.
وی همچنین افزود: گاهی اگر خودسازی نکرده باشیم عبادت اثر عکس دارد و موجب گمراهی بیشتر انسان می‌شود و خداوند در قرآن، جمیع انسان‌ها را به توبه دعوت می‌کند چرا که اگر فقط گناهکاران را برای توبه فرا می‌خواند آبروی گناهکاران می‌رفت.
امام جمعه قم تصریح کرد: خداوند با این کار آبروی ما انسان‌ها را نگاه داشته و برای آن ارزش قائل شده است، پس ما هم باید برای آبروی خویش ارزش قائل شویم و با توبه از گناهان این لطف پروردگار را جبران کنیم.
‌سعیدی همچنین با ذکر حدیثی از رسول گرامی اسلام گفت: ایشان فرموده‌اند کسی که توبه می‌کند اما حق‌داران را از خود راضی نمی‌کند، کسی که توبه می‌کند اما دوستانش را عوض نمی‌کند، کسی که توبه می‌کند اما برعبادتش نمی‌افزاید، کسی که توبه می‌کند اما عادات قبلش را رها نمی‌کند و کسی که توبه می‌کند اما مانده غذایش را انفاق نمی‌کند، توبه نکرده است و خداوند از او راضی نخواهد بود.
وی در تشریح این حدیث و با اشاره به مصاحبه تلویزیونی قاتل شهید علی‌محمدی گفت: کسانی که در گوش شما دوری از خدا و مراجع، دوری از امر به معروف و نهی از منکر و... را می‌خوانند افرادی هستند که شما را به سوی گمراهی می‌برند، همانطور که قاتل شهید علیمحمدی در سخنانش گفت آنقدر در گوشم خواندند و زمزمه کردند که مطمئن شدم با کشتن شهید علیمحمدی یک فرد فاسد را از میان بر می‌دارم.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) تاکید کرد: اگر قرار باشد توبه کنیم اما نه رفتارمان و نه دوستانمان تغییری نکنند فایده ندارد، چرا که به زودی به شرایط قبل از توبه باز می‌گردیم و دوباره به دامان گناه و فساد کشیده خواهیم شد.
وی همچنین با اشاره به اوضاع کشور قحطی‌زده سومالی خاطرنشان کرد: برای اینکه توبه ما در درگاه خدا مورد قبول واقع شود باید به این کشور و این مردم کمک کنیم و کمی از سفره‌های رنگین خود بکاهیم و به این مردم که حتی آبی برای نوشیدن ندارند، انفاق کنیم.
‌‌سعیدی با بیان یک داستان تاریخی از شخصی که 60 جوان سید را کشته بود و روزه‌خواری می‌کرد و از رحمت و بخشش الهی نا‌امید بود، عنوان داشت: امام رضا(ع) گناه ناامیدی این شخص از رحمت الهی را بدترین گناه این شخص دانست پس هر گناهی که تا به ‌حال کرده‌ایم بدانیم که از رحمت الهی بیشتر و بزرگ‌تر نبوده است و باید آماده توبه شویم.
وی در پایان با برگزاری مراسم احیا و دعا برای رسیدن خبری از امام موسی صدر و رفع مشکل مردم سومالی برنامه‌های مسجد جمکران برای این شب را به پایان رسانید.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول