اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در میان استقبال مردم و مسئولان؛

فاتح 2 قله گاشربروم وارد زنجان شد

خبرگزاری فارس: فاتح قله گاشربروم یک به ارتفاع 8 هزار و 68 متری و گاشربروم دو به ارتفاع 8 هزار و 35 متری در میان استقبال مردم و مسئولان استان وارد زنجان شد.

فاتح 2 قله گاشربروم وارد زنجان شد
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، کوهنورد زنجانی که در طی چهار ماه سال جاری موفق به فتح سه قله بالای 8 هزار متری جهان شده است، شامگاه سه‌شنبه در میان استقبال گرم مسئولان و خانواده خود وارد زنجان شد.
حسین مقدم که چند ماه پیش اقدام به صعود به قله ماناسلو یکی از مشکل‌ترین قله‌ها برای صعود را کرده بود، بلافاصله اقدام به صعود به دو قله گاشربروم کرد، که موفق به اینکار هم شده است، که در واقع یک رکورد شکنی به حساب می‌آید، چرا که در یک فصل صعود موفق به فتح سه قله از 14 قله بالای 8 هزار متر شده است.
حسین مقدم در حاشیه مراسم استقبال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به همراه 11 ایرانی موفق به صعود به دو قله گارشربروم یک و 2 شده است.
وی با اشاره به حضور کوهنوردانی از سایر کشورها در منطقه برای صعود به دو قله گاشربروم افزود: در مجموع در حدود 200 نفر از کشورهای مختلف در منطقه حضور داشتند.
کوهنورد زنجانی زمان خارج شدن خود را از ایران 12 تیر ماه اعلام و تصریح کرد: در مجموع 50 روز برای انجام صعود به دو قله گاشربروم یک و دو خارج از کشور بوده است.
وی با اشاره به پایان زود هنگام صعودها به دو قله گاشربروم یک و دو خاطرنشان کرد: به علت حاکم شدن شرایط جوی نامطلوب گروه‌های حاضر مجبور به پایان زود هنگام این صعودها شدند.
مقدم زمان صرف شده برای صعود گاشربروم یک به ارتفاع 8 هزار و 68 متری را پنج روز اعلام کرد و گفت: چهار روز نیز برای فتح قله 8 هزار 35 متری گاشربروم دو صرف شده است.
وی با اشاره به اینکه صعود به دو قله گاشربروم یک و دو را با هزینه شخصی انجام داده است، ابراز امیدواری کرد، مسئولان برای انجام این نوع صعودها کوهنوردان را یاری کنند.
این کوهنورد با بیان اینکه برای تامین هزینه این صعود اقدام به فروش خودروی شخصی خود کرده است، تصریح کرد: در مجموع انجام این صعود 9 میلیون تومان هزینه داشته است، که ریالی به او کمک نشده است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول