اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان اعلام کرد:

250 میلیون تومان سقف اعتبارات پژوهشی کردستان

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان سقف اعتبارات پژوهشی امسال استان را 250 میلیون تومان اعلام کرد و بر هزینه‌کرد این اعتبارات در راستای انجام طرح‌های پژوهشی با اولویت‌های تعیین شده تاکید کرد.

250 میلیون تومان سقف اعتبارات پژوهشی کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ایرج حسن‌زاده سه‌شنبه‌شب در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی کردستان در سالن دولت استانداری، اظهار داشت: توجه به اولویت‌های پژوهشی در استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است پس باید دستگاه‌های عضو کارگروه اجتماعی استان به این سمت پیش بروند.
وی با مهم خواندن برخی از آسیب‌های اجتماعی و اولویت قرار دادن آنها در زمینه اجرای طرح‌های پژوهشی، تصریح کرد: بحث ماهواره و استفاده‌های نامناسب از آن باید به عنوان یک اولویت در طرح‌های پژوهشی قرار گیرد و راهکارهای جلوگیری از گرایش به سمت آن در قالب یک طرح پژوهشی بررسی شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان خودکشی را یکی از آسیب‌های اجتماعی استان کردستان عنوان کرد و گفت: وضعیت نامناسب اقتصادی و برخی مسائل دیگر بسترساز افزایش این موضوع است که باید به عنوان اولویتی در طرح‌های پژوهشی به آن پرداخته شود.
حسن‌زاده افزایش معضل طلاق و بحث ماهواره به عنوان ابزار جنگ نرم دشمنان را یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی در استان ذکر کرد و گفت: نهادینه شدن فرهنگ مصرف‌زدگی دیگر آسیبی است که باید آن را مورد بررسی و واکاوی قرار داد.
وی بر تشکیل کمیته‌ای برای بررسی طرح‌های پژوهشی ارسالی به دبیرخانه کارگروه اجتماعی استان تاکید کرد و گفت: از دستگاه‌های موثر عضو این کارگروه برای بررسی این طرح‌ها و تعیین اولویت‌ها استفاده شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در ادامه به کشف و ضبط 11 هزار مورد تجهیزات ماهواره در زمان اجرای طرح جمع‌آوری ماهواره در استان اشاره کرد و گفت: برخورد با جرایم مشهود از وظایف نیروی انتظامی است و در این زمینه نیازی به حکم قضایی ندارد.
حسن‌زاده خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با توجه به وظیفه نظام در برابر مردم، وظیفه برخورد با اراذل و اوباش و بر هم زنندگان نظم امنیت عمومی را دارد و در این زمینه هیچ گونه کوتاهی نخواهد داشت.
سرپرست اداره امور فرهنگی ارشاد اسلامی کردستان نیز در این جلسه گفت: تهیه اطلس فرهنگی استان باید به عنوان یک اولویت با توجه به اختصاص اعتبارات ویژه‌ای به آن، مدنظر کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان قرار گیرد.
سامان احمدی تحلیل و واکاوی مولفه‌های هویت ملی در استان و بررسی نگرش مردم استان به تئاتر و فیلم کوتاه را از اولویت‌های مهم طرح‌های پژوهشی قابل بررسی در استان خواند و گفت: تهیه اطلس فرهنگی استان که در چهار فاز تهیه خواهد شد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول