اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از تحولات اخیر باشگاه ذوب‌آهن؛

روزشمار برکناری دلیلی هم به پایان رسید

خبرگزاری فارس: بالاخره روزشمار برکناری اصغر دلیلی، مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن که از مدت‌ها قبل آغاز شده بود، به پایان رسید تا این باشگاه اصفهانی وارد فاز تازه‌ای شود.

روزشمار برکناری دلیلی هم به پایان رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فوتبال اصفهان در فاصله چند هفته یک استعفای صوری دیگر را تجربه کرد و این بار هیئت مدیره باشگاه ذوب‌آهن، استعفای مدیرعامل این باشگاه را پذیرفت تا شائبه کنار گذاشته شدن اصغر دلیلی که از پس از انتصاب براتی به عنوان مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن، به وجود آمده بود، با تأخیری طولانی مدت به انجام برسد.
اصغر دلیلی در حالی استعفا داد که در پایان لیگ هشتم، سعید آذری مدیرعامل پیشین این باشگاه هم در شرایط ناگزیر برای کناره گیری قرار گرفته بود.
هیئت مدیره باشگاه ذوب‌آهن که روزهای اخیر درگیر بحث تیم‌های ورزشی باشگاه بود، استعفای دلیلی را پذیرفت تا این مدیرعامل که به تعبیر خودش شرایط را برای ادامه فعالیت مهیا نمی‌دید، برای رفتن داوطلب شود و بالاخره پوسته اختلاف مدیرعامل باشگاه و کارخانه، که مدت‌ها به عناوین مختلف تکذیب می‌شد، شکافته شود.
 
*براتی: تغییر لازم بود
رئیس کارخانه ذو‌ب‌آهن که زمزمه اختلاف وی با دلیلی از همان اوایل مسئولیتش در کارخانه ذوب‌آهن به گوش می‌رسید، معتقد است تغییرات در رأس باشگاه ذوب‌آهن لازم بوده و کنار رفتن دلیلی نیز بر همین مبنا صورت گرفته است.
صفرعلی براتی در این باره گفت: تغییرات مدیریتی امری طبیعی است و لازم بود تغییراتی در باشگاه ایجاد شود؛ ما محمد علی عسگری که از اعضای خود باشگاه است را به عنوان سرپرست باشگاه انتخاب کردیم و هیئت مدیره باشگاه مدیرعامل را در آینده انتخاب خواهد کرد.
 
*طلایی: دلیلی خسته شده بود
رئیس شرکت ذوب‌آهن با امتناع از پاسخگویی در خصوص دلایل استعفای مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن، این مسئله را مربوط به هیئت مدیره باشگاه می‌داند و رسانه‌ها را برای یافتن پاسخ قطعی در این زمینه به رئیس هیئت مدیره باشگاه ارجاع می‌دهد.
رئیس هیئت مدیره باشگاه ذوب‌آهن نیز درباره استعفای مدیرعامل باشگاه گفت: وی از مدت‌ها‌ قبل درخواست استعفا داده بود و به هر حال به دلیل شرایط ویژه‌ای که وجود داشت، امروز و فردا می‌شد تا اینکه روز سه‌شنبه در جلسه هیئت مدیره بنا به اصراری که ایشان داشت، با استعفای وی موافقت شد.
مجید طلایی ادامه داد: بنا بر برخی از مشکلات دلیلی خسته شده بود و درخواست استعفا داشت که پس از بحث و تبادل نظر در هیئت مدیره مورد قبول قرار گرفت.
 
*معاون فنی ذوب‌آهن، سرپرست باشگاه شد
با استعفا یا به عبارتی برکناری اصغر دلیلی، معاون فنی باشگاه ذوب‌آهن به عنوان سرپرست این باشگاه منصوب شد.
محمدعلی عسگری که در زمان مدیرعاملی دلیلی به سمت مسئول ورزش قهرمانی باشگاه نیز منصوب شده بود، به پیگیری برنامه‌ها و دنبال کردن اهداف گذشته این باشگاه تاکید دارد و از اعلام برنامه‌هایش طی چند ساعت آینده خبر می‌دهد.
عسگری درباره انتخاب صورت گرفته گفت: روز گذشته در حال انجام کارهای روزانه‌ام در باشگاه ذوب آهن بودم که رئیس هیئت مدیره مرا خواست و در جلسه‌ای که در آن مدیرعامل کارخانه ذوب آهن و مدیرعامل باشگاه حضور داشتند به بنده اعلام کردند که آقای دلیلی به علت مشکلات شخصی نمی‌تواند به فعالیت خود در باشگاه ذوب‌آهن ادامه دهد و تا جایگزینی فرد جدید از من خواسته شد که به عنوان سرپرست در خدمت باشگاه ذوب‌آهن باشم.
سرپرست باشگاه ذوب‌آهن که پیش از این به عنوان معاون فنی در این باشگاه فعالیت می‌کرد، افزود: تا دیروز هیچ‌گونه صحبت و رایزنی درباره سرپرستی من در باشگاه ذوب‌آهن انجام نشده بود، بنده 18 سال است که در این باشگاه انجام وظیفه می‌کنم و به تمام مسائل و امور باشگاه واقفم؛ در حال حاضر به دنبال پیگیری اهداف و برنامه‌هایی که باشگاه پیش از این داشته، هستیم و به اینکه موفقیت‌های ذوب‌آهن را تداوم بخشیم.
 
*پشت پرده برکناری دلیلی
پس از استعفای تشریفاتی سعید آذری که بر اساس یک مانور تبلیغاتی صورت گرفته بود، اصغر دلیلی که گفته میشد سوابق اجرایی قابل توجهی نداشت و عمده فعالیت وی به مسئول دفتری سردار بابایی محدود می‌شد، در میان تعجب همگان به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه ذوب آهن انتخاب شد.
در همان مقطع، رئیس ‌کارخانه ذوب‌آهن با تزریق پول قابل توجه و حمایت همه جانبه از دلیلی، تمامی امکانات لازم را در اختیار او قرار داد و برایش سنگ تمام گذاشت؛ به همین دلیل دلیلی در اوایل فعالیت خود موفق عمل کرد.
البته پس از کناره‌گیری بابایی از ریاست کارخانه، دلیلی خوش‌شانس بود که براتی درباره او و تیم کاریاش حساسیت نشان نداد و حتی اجازه داد هیئت مدیره، ترکیب خودش را حفظ کند.
چیزی حدود هفت ماه پیش مدیران کارخانه ذوب‌آهن برای انتخاب اعضای جدید هیئت مدیره باشگاه به توافق رسیدند، اما افشای صورت جلسه آنها در نشریات محلی و به دنبال آن مطبوعات منتشر شده در کل کشور، معاملاتشان را به هم زد.
در آن مقطع شایعاتی مطرح شد که نفوذ چند چهره تأثیرگذار با ارتباطات فامیلی و همچنین پیشنهاد به استاندار برای ماندن دلیلی در نهایت شرایط را برای بقای مدیریت دلیلی فراهم کرد.
با این حال در آن مقطع قرار بود سرهنگ بهرامی (مشاور براتی)، زیویار ( معاون استانداری)، طلایی (معاونت مالی کارخانه ذوب‌آهن) و همچنین خسرو ابراهیمی (مدیر گروه ورزش کارخانه ذوب‌آهن) به عنوان اعضای جدید هیئت‌مدیره ذوب‌آهن معرفی شوند که هفته گذشته ابراهیمی و طلایی به عضویت هیئت مدیره درآمدند اما سایرین این فرصت را پیدا نکردند.
دلیلی در حالی از ذوب‌آهن میرود که گفته میشود چند روز پیش رئیس کارخانه ذوب‌آهن با گزینه مدنظر خود برای جانشینی دلیلی مذاکراتی داشته ‌است.
گفته می‌شود مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن یک ماه پیش مدیرعاملی ذوب‌آهن را به سردار ترکان که زمانی کاندیدای احراز ریاست کارخانه ذوب‌آهن بود، پیشنهاد کرده اما ترکان به این پیشنهاد جواب منفی داده بود. شایعاتی هم به گوش میرسید که مدیرعاملی ذوب‌آهن به محمدرضا ساکت هم تعارف شده اما مدیر عامل سابق سپاهان این پیشنهاد را نپذیرفت تا در نهایت محمدعلی عسگری به طور موقت جانشین دلیلی شود.
به گزارش فارس، یکی از مسائلی که موجب شد هیئت مدیره ذوب‌آهن برای برکناری دلیلی مصمم شود، ماجرای توافق دلیلی با یکی از بانک‌های اسم و رسم‌دار بدون اطلاع هیئت مدیره برای صدور کارت‌های هواداران باشگاه ذوب‌آهن است.
قرار بود دو ساعت قبل از یکی از مسابقات اخیر خانگی ذوب‌آهن از این کارت‌ها رو‌نمایی شود که هیئت مدیره و در رأس آن براتی در لحظات ‌آخر اجازه این کار را ندادند.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول