اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل ستاد دیه خوزستان:

102 زندانی مهریه در ندامتگاه‌های خوزستان به سر میبرند

خبرگزاری فارس: مدیر عامل ستاد دیه خوزستان گفت: در حال حاضر 102 جوان به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه مورد تقاضای همسر خود در زندان‌های استان به سر می‌برند.

102 زندانی مهریه در ندامتگاه‌های خوزستان به سر میبرند
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، رسول صخراوی در آیین گلریزان در مسجد ارشاد با اشاره به محکومان مالی در زندان‌ها اظهار داشت: هم اینک بیش از ۴۴۰ نفر به خاطر جرائم غیر عمد همچون دیه تصادفات، نفقه، مهریه و چک غیر کلاهبرداری در زندان به سر می‌برند که از این تعداد، ۱۰۲ نفر برای موضوع مهریه در زندان هستند.
وی با تاکید بر اینکه مهریه سنگین ضامن خوشبختی زوج‌های جوان نیست، بر ضرورت اصلاح این فرهنگ نادرست در جامعه به ویژه میان جوانان در حال تشکیل خانواده تاکید کرد.
صخراوی با اشاره به تشکیل ستاد دیه خوزستان از سال ۱۳۸۲ یادآور شد: از زمان تاسیس و آغاز به کار این تشکل مردمی تاکنون حدود یک‌هزار و ۶۰۰ زندانی در خوزستان با کمک این ستاد آزاد شده و به آغوش خانواده خود بازگشته‌اند.
به گفته وی، درسال گذشته ۲۲۰ نفر زندانی با کمک‌های ستاد دیه به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال و اخذ تخفیف از شاکیان به مبلغ ۱۸ میلیارد ریال از زندان‌های خوزستان آزاد شدند.
مدیر عامل ستاد دیه خوزستان از آزادسازی ۱۸۰ زندانی جرایم غیرعمد با کمک این ستاد از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: آزادسازی این تعداد زندانی که دارای جرائم غیر عمد به ویژه دیه تصادفات بودند و به واسطه ناتوانی از پرداخت دیه در زندان بسر می‌بردند با اعتباری بالغ بر ۱۸میلیارد ریال از سوی ستاد دیه و همچنین اخذ ۲۰ میلیارد ریال تخفیف از شاکیان محقق شد.
صخراوی با اشاره به زندانی بودن ۴۴۰ نفر جرایم غیرعمد در زندان‌های خوزستان اظهار داشت: برای آزادسازی این تعداد حدود۳۵ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که امیدواریم در جشن گلریزان این مبلغ تامین شود.
وی بار دیگر تاکید کرد: زندانیان دارای جرائم عمدی و افراد سابقه‌دار و مشهور به ناهنجاری از خدمات و مساعدت ستاد دیه برخوردار نخواهند شد، همچنین افرادی از تسهیلات و کمک‌های مصوب و قانونی در زمان بروز حادثه تصادف برخوردار می‌شوند که دارای بیمه نامه شخص ثالث باشند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول