اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان:

موازی‌کاری در پژوهش‌ها سبب هدر رفتن سرمایه‌ها می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: باید از موازی کاری در زمینه پژوهش‌ها در ادارات و دستگاه‌های دولتی به منظور جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌ها خودداری کرد.

موازی‌کاری در پژوهش‌ها سبب هدر رفتن سرمایه‌ها می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سید محمدعطا رحمانی‌آبیدر سه‌شنبه‌شب در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی کردستان در سالن دولت استانداری، استفاده از دستاوردهای پژوهشی در استان را ضروری خواند و بر توجه به اولویت‌های پژوهشی مبتنی بر واقعیت‌ها تاکید کرد.
وی خاطرنشان کرد: بعد از مکاتبه با ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان مبنی بر ارسال اولویت‌های پژوهشی به دبیرخانه کارگروه اجتماعی استان، 47 عنوان پژوهش واصل شد که به دلیل تکراری بودن 21 مورد به عنوان اولویت‌های پژوهشی مشخص شده است.
رحمانی‌آبیدر فراتحلیل مطالعات طلاق در استان، فراتحلیل علل و راهکارهای پیشگیری از اعتیاد، آسیب‌شناسی اجتماعی، اقتصادی و پیامدهای آن، بررسی اثرات عوامل رفتاری بر سرمایه اجتماعی در سازمان‌های دولتی و ارائه راهکارهای لازم برای ارتقای آن، بررسی میزان شیوع و عوامل مرتبط با سوءمصرف مواد مخدر در دانشجویان دانشگاه‌های کردستان و بررسی میزان بیگانگی اجتماعی جوانان در استان را از جمله اولویت‌های پژوهشی در استان عنوان کرد.
 وی افزود: ارزیابی روش‌ها و مدل‌های مختلف ارائه مهارت‌های زندگی در بین دانش‌آموزان و پیامدهای آن، تاثیرات ماهواره بر نگرش‌ها و تنش‌های مخاطبان، راهکارهای پیشگیری از گرایش جوانان و نوجوانان به فرقه‌های انحرافی، بررسی نگرش مردم استان به تئاتر و فیلم کوتاه، تحلیل و واکاوی مولفه‌های هویت ملی در استان، تحلیل محتوا و تحلیل گفتمان کتاب‌های کودکان و نوجوانان و نگرش و اهمیت خط مشی‌های تعادل کار و زندگی در استان از دیگر اولویت‌های پژوهشی است که توسط ادارات عضو کارگروه به دبیرخانه ارسال شده است.
به گفته مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان، بررسی نگرش جوانان به هویت قومی، تهیه شناسنامه فرهنگی استان، بررسی تاثیر آموزش مهارت‌های زندگی بر میزان کیفیت زناشویی، بررسی استفاده از شیوه‌های نوین آموزش پیشگیری از سوءمصرف مواد مخدر در کودکان خیابانی و بررسی عوامل اجتماعی و فرهنگی موثر بر بهداشت جنسی و بیماری‌های مقاربتی در حاشیه شهرها از دیگر اولویت‌های پژوهشی کردستان است.
رحمانی‌آبیدر ارزیابی تاثیر اجتماعی ایجاد بازارچه‌های مرزی، بررسی میزان آگاهی از حقوق و تکالیف شهروندی در بین شهروندان و راهکارهای افزایش آن، بررسی رابطه بازار کار فعال و طراحی برنامه‌های جبرانی برای ایجاد اشتغال گروه‌های آسیب‌پذیر را از دیگر اولویت‌های پژوهشی استان برشمرد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان در پایان یادآور شد: هفت طرح در بین این موارد به عنوان اولویت‌های اصلی پژوهش استان در کمیته‌ای متشکل از چند دستگاه موثر عضو کارگروه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول