اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید نهبندان:

43 شهید نهبندان در شهرستان‌های همجوار مدفونند

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نهبندان با بیان اینکه این شهرستان داری 103 شهید است که مزارشان در همین شهرستان وجود دارد، گفت: 43 شهید نهبندانی نیز در شهرستان‌های همجوار مدفون هستند.

43 شهید نهبندان در شهرستان‌های همجوار مدفونند
حسین باغبانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان از افتتاح ساختمان اداری این نهاد در هفته دولت خبر داد و اظهار داشت: برای اجرای این طرح اعتباری معادل 100 میلیون تومان هزینه شده است.وی ادامه داد: ساختمان اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان در زمینی به مساحت 987 متر مربع و زیربنایی 157 متر مربع احداث شده است.
باغبانی با بیان اینکه تمامی اعتبارات این پروژه از محل اعتبارات استانی تامین شده است، تصریح کرد: برای استفاده بهتر جانبازان و معلولان از ساختمان اداری جدید اقدامات لازم مناسب سازی محیط انجام گرفته است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نهبندان با بیان اینکه این شهرستان داری 103 شهید است که مزار شریفشان در همین شهرستان وجود دارد، افزود: 43 شهید نهبندانی در شهرستان‌های همجوار مدفون شدند همچنین این شهرستان در دوران دفاع مقدس 43 ایثارگر به مقام جانبازی بالای 25 درصد نائل آمده، 56 نفر نیز جانباز زیر 25 درصد و 9 نفر نیز به افتخار آزادگی نائل آمدند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نهبندان با اشاره به اینکه در سال جاری برای اتمام بازسازی و مرمت گلزارهای شهدای این شهرستان مبلغ 50 میلیون تومان از محل اعتبارات تملک به این نهاد اختصاص یافته است، افزود: 11 روستای تک شهیدی نهبندان هنوز کار بازسازی و مرمت گلزار شهدای آنها باقی مانده است که با اعتبارات اختصاصی تا پایان امسال این مهم نیز به سرانجام می‌رسد.
باغبانی با بیان اینکه سال گذشته مبلغ 700 میلیون تومان اعتبار برای اشتغال جامعه ایثارگران نهبندان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به این نهاد اختصاص یافته است، گفت: همچنین از محل وام تبصره مسکن تاکنون مبلغ 700 میلیون تومان نیز به جانبازان شهرستان پرداخت شده است.
وی از واگذاری دو خودرو برای جانبازان بالای 50 درصد این شهرستان طی سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: سهام بانک دی نیز برای هر نفر به مبلغ 100 هزار تومان واگذار شده است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نهبندان ادامه داد: در سال 89 احراز جانبازی 10 نفر از ایثارگران نهبندان انجام و برای آنها نیز پرونده تشکیل شده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول