اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

علی‌رغم خشکسالی‌های 1.5 دهه‌ای رقم خورد؛

حمایت بی‌نظیر محروم‌ترین شهرستان ایران از سومالی‌

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان با بیان اینکه نهبندان یکی از شهرستان‌های محروم کشور است، گفت: اما نهبندانی‌ها با تبعیت از فرمان مقام معظم رهبری و با روحیه نوع‌دوستی خویش در حمایت از مردم قحطی‌زده سومالی حماسه آفریدند.

حمایت بی‌نظیر محروم‌ترین شهرستان ایران از سومالی‌
حسین شرافتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: در این روزهای مبارک ماه رمضان که ملت بزرگ اسلام به میهمانی خداوند مشرف و میهمان سفره پر برکت خداوند در این ماه هستند، در گوشه این جهان همنوعان مسلمان ما در کشور قحطی و مصیبت زده سومالی در سکوت و بی‌توجهی نهادهای بین‌المللی و جهانی، با مرگ و نیستی دست و پنجه نرم می‌کنند.
وی با بیان اینکه دین مبین اسلام دین رافت و مهربانی و به دستگیری از نیازمندان و کمک به همنوعان سفارشات فراوانی دارد، تصریح کرد: هم اکنون ملت مسلمان باید برای جلوگیری از مرگ و میر مردم قحطی زده سومالی تا حد توان به مردم این کشور دچار مصیبت کمک کنند.
فرماندار نهبندان با اشاره به اینکه انسان با دیدن تصاویر کودکان قحطی زده سومالی دلش به درد می‌آید، افزود: ملت بزرگ اسلام به ویژه مردم نوع‌دوست و فهیم ایران اسلامی با مشاهده این صحنه‌های فجیع باید از هیچ کمک و کوششی دریغ نکنند.
شرافتی یادآور شد: امروزه قحطی و خشکسالی‌ها به شدت در این کشور در حال پیشرفت است و مردم مسلمان سومالی به ویژه کودکان و مادران آنها در شرایط بسیار دردناک و سختی قرار دارند.
وی گفت: امروزه مجامع بین‌المللی و سازمان‌های ملل و فائو در برابر این حرکت و مرگ و میر مردم بی‌گناه شاخ آفریقا بی‌تفاوت و سکوت کردند و جای دارد که بگوییم که چی شده آن همه شعارهای حقوق بشری که سر می‌دادند.
فرماندار اظهار داشت: استکبار جهانی در گذشته اموال و منابع این کشور را به یغما برده اما امروزه علاوه بر اینکه هیچگونه کمکی به مردم قحطی زده سومالی نمی‌کند بلکه از رسیدن کمک‌های مردمی به این کشور نیز جلوگیری می‌کند.
شرافتی تصریح کرد: ملت بزرگ ایران هم اکنون با تبعیت از فرامین الهی و اطاعت از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک و دستگیری از نیازمندان و مردم قحطی زده سومالی کمک‌های خویش را از طریق سازمان جمعیت هلال‌ احمر به این کشور قحطی زده ارسال می‌کنند.
وی ادامه داد: با توجه به وجود محرومیت‌های شدید و خشکسالی‌های چندین ساله در نهبندان اما مردم مومن و نوع‌دوست این شهرستان تا کنون مبلغ 167 میلیون ریال از طریق صندوق‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی جمعیت هلال احمر، به مردم قحطی زده شاخ آفریقا کمک کردند.
فرماندار نهبندان یادآور شد: این کمک‌ها از زمان صدور فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به مردم قحطی زده سومالی و روز همدردی با مردم این کشور جمع‌آوری شده است. شرافتی کمک به مردم سومالی با توجه به شرایط پیش آمده در این کشور را یک ضرورت دانست و افزود: در حقیقت کمک به مردم قحطی زده این کشور اجر و پاداشی کمتر از حمایت از ایتام و افطاری دادن به فقرا و مساکین ندارد.
وی از ایجاد و راه‌اندازی صندوق‌هایی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در سطح مساجد و ارگان‌های مختلف این شهرستان خبر داد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول