اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیر:

بانک اطلاعات پزشکان متخصص دیر تدوین شد

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان دیر گفت: بانک اطلاعات پزشکان و متخصصان بهداشت و درمان شهرستان تهیه شده و امیدواریم خداوند توفیق دعوت از پزشکان دیری و تجلیل از آنان را بدهد.

بانک اطلاعات پزشکان متخصص دیر تدوین شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسن فخرایی سه شنبه شب  در جمع خبرنگاران با ابراز رضایت از عملکرد مرکز بهداشتی درمانی بردخون، در ارتباط با وضعیت خانه بهداشت این شهر و مشکلات بوجود آمده در رابطه با آن گفت: عملیات اجرایی ساخت خانه بهداشت بردخون در محل سابق با تعیین پیمانکار، اجرایی و حتی پی آن نیز بتن ریزی شد اما به دلیل وجود معارض و دادگاهی شدن آن، روند اجرایی آن تا نتیجه نهایی دادگاه متوقف شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با بیان اینکه ارائه خدمات خانه بهداشت با انتقال آن به مرکز بهداشتی درمانی ادامه دارد، افزود: در صورتی که زمین دیگری توسط خیرین اهدا شود دانشگاه علوم پزشکی آمادگی لازم برای تامین اعتبار و احداث آن در محل اهدایی را دارد.
وی در ارتباط با بازدیدهای بهداشتی به ویژه بازدید از نانوایی‌ها گفت: از آنجا که یکی از اساسی‌ترین نیازهای جامعه دسترسی به آب و غذای سالم است بازرسی و نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به صورت ویژه و مستمر انجام می‌شود که نانوای‌ ها نیز هر هفته توسط همکاران پرتلاش بهداشت محیط مورد بازدید قرار می‌گیرند و گزارش بازدید آن نیز برای بررسی در کمیسیون تعزیرات آرد و نان به فرمانداری ارسال می‌شود.
وی ادامه داد : شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد غیر بهداشتی مراتب را به مراکز بهداشتی درمانی مربوطه و یا به سامانه تلفنی 09678 ستاد فوریت سلامت و محیط کار وزارت بهداشت و درمان و یا به سامانه پیامک شبکه بهداشت و درمان به شماره 10008223803 اطلاع دهند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در پاسخ به سوال خبرنگاری در ارتباط با وضعیت  دندانپزشک، پانسیون پرسنل و ساختمان مرکز بهداشتی درمانی آبدان گفت: با تامین نیروی دندانپزشک واحد دندانپزشکی مرکز در تمام ایام فعال میشود و مطب آن بعدازظهر درآماده ارائه خدمات دندانپزشکی به شهروندان است.
وی ادامه داد : با تامین و تخصیص اعتبار مورد نیاز ، پانسیون پرسنل بهسازی میشود و قسمتی از حیاط مرکز که محوطه سازی نشده است پس از خاک برداری ، عملیات محوطه سازی آن در سال جاری آغاز میشود. 
فخرایی در ارتباط با وضعیت اورژانس جاده ای آبدان گفت: با بررسی وضعیت آماری ماموریت‌های اورژانس و تجمع خدمات با استقرار اورژانس جاده‌ای در کنار مرکز بهداشتی درمانی وضعیت خدمات دهی به خوبی صورت می‌گیرد و تاکنون مشکلی از لحاظ عدم وجود آمبولانس نداشته‌ایم و در صورت ماموریت آمبولانس ، آمبولانس مورد نیاز به ناوگان اورژانس جاده‌ای اعزام میشوند.
این مقام مسئول در ارتباط با رها سازی نخاله‌ها و زباله‌های شهری در کنار ساحل به خبرنگاران گفت: این موضوع نیاز به فرهنگ سازی دارد و شهروندان باید به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشند چراکه این موضوع علاوه بر مشکلات بهداشتی که باعث تجمع حیوانات زیانکار، آلوده شدن آب‌های ساحلی به زباله‌ها و مشکلاتی برای شهروندان دارد، تاثیر نامطلوبی بر مبلمان شهری و ساحل دارد.
وی افزود : شبکه بهداشت و درمان با همکاری جمعیت هلال احمر، آموزش و پرورش، شهرداری و ناحیه مقاومت بسیج هر سال در دهه بهداشت محیط به صورت نمادین طرح پاکسازی ساحل را دارد اما لازم است که این موضوع به فرهنگ تبدیل شود و مردم واقعا شهررا خانه خود بدانند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دیر در ارتباط با زمان اتمام ساختمان 6 واحدی شبکه بهداشت و درمان گفت: کار ساخت این ساختمان به پایان رسیده و با انجام محوطه سازی و تجهیزات داخلی در دهه فجر امسال افتتاح میشود.
فخرایی در رابطه با ساخت بیمارستان و اهدا آمبولانس توسط خیر دیری پاسخ داد: در زمینه پیشنهاد ساخت بیمارستان توسط خیر ، تاکنون موردی نداشته‌ایم و در صورت وجود چنین نیاتی که در راستای توسعه سلامت شهرستان است استقبال می‌کنیم و در این ارتباط  نیز با ایجاد مجمع خیرین سلامت برآنیم تا نیات خیرین سلامت را در مسیر نیازهای سلامت شهرستان ساماندهی و هدفمند کنیم.
وی در ادامه اظهار داشت: یک دستگاه آمبولانس توسط خیر سلامت حاج غلامرضا فخرایی اهدا شده است که با تلاش‌های ریاست دانشگاه مجوز ورود آن از هیئت دولت گرفته شده و با پیگیری‌های خیر تا چند روز آینده به ناوگان اورژانس شهرستان افزوده  می‌شود.
فخرایی با استقبال از پیشنهاد ایجاد بانک اطلاعاتی پزشکان دیری گفت: بانک اطلاعات پزشکان و متخصصان بهداشت و درمان شهرستان تهیه شده و امیدواریم خداوند توفیق دعوت از پزشکان دیری و تجلیل از آنان را بدهد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان در پاسخ به سوال خبرنگاری درارتباط با اتلاف سگ‌های ولگرد،گفت: با توجه به دستورالعمل وزارتی و مصوبه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان، مجری و رئیس کمیته اتلاف حیوانات زیانکار برعهده شهرداری‌ها و در روستاه‌ها برعهده دهیاریها و شوراهای اسلامی روستا است که این کمیته به طور مستمر فعالیت ندارد و شبکه بهداشت و درمان به عنوان یکی از اعضاء کمیته است.
فخرایی ادامه داد: سگ‌های ولگرد یکی از مخزن و منابع مهم بیماری‌های سالک، کیست هیداتیک، هاری است که وجود آنها در شهر امکان انتقال این بیماریها به انسان را در پی دارد.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول